Bästa Bootsen????

Sv: Bästa Bootsen????

Jag röstar helt klart för "flipp-flopp" boots! Mina har hållt i år nu. Först nu har en "platta" gått sönder. Men det är ju bara att byta just den :D

Men vart tusan köper man dessa?! :confused:
Jag har en häst med enorma hovar som inte kan ha några andra, och måste ha flippisar.

Känns ju lite jobbigt att behöva beställa boots. Bara.
Nåja.

Hehe bäst jag passar mig då om du får ett spö i handen :D

Ja ljudet kan ju diskutares, själv gillar jag det men det är väl för att jag förknippar det med när vi är ute i terrängen. Min kompis ponny var livrädd för flipp-flopps, även när andra hade dom så det va ju ett jätte problem för henne. Fast själv har jag aldrig sett någon reagera på mina, vi retar väl bara gallfeber på en och annan ryttare ;)

Instämmer!!! Tycker utan tvekan att flipflop-bootsen är bäst! Har några par, de "engelska" orginalen är super... Jag blev av med min första senaste starten, då remmen till sist gick av- ska jag tillägga att jag började använda dem -96? Tyvär börjar de bli svåra att få tag på, utrotningshotade av alla ljudkänsliga hästar å ryttare?:D Själv håller jag med, ljudet "förstärker" terrängupplevelsen, riktigt mysigt, faktiskt...:rofl:

Instämmer!!! Tycker utan tvekan att flipflop-bootsen är bäst! Har några par, de "engelska" orginalen är super... Jag blev av med min första senaste starten, då remmen till sist gick av- ska jag tillägga att jag började använda dem -96? Tyvär börjar de bli svåra att få tag på, utrotningshotade av alla ljudkänsliga hästar å ryttare?:D Själv håller jag med, ljudet "förstärker" terrängupplevelsen, riktigt mysigt, faktiskt...:rofl:

Flipflop är för små ponnybarn som inte begriper bättre!:devil:

Jag har ullareds gummiboots med kardborre och dom har hållt i ca 1 år :eek:
Gick tyvärr i sönder för några dagar sen..
Har även globus neopren boots och dom har jag haft i ca 4 månader nu och dom ser fortfarande nya ut :)

Flapp boots är superbra!:D Dom kanske låter mkt men är verkligen super bra!! Jag tänkte köpa ett par flappboots men tyvärr fanns dom inte:( Köpte ett par proffesinal choice istället och dom funkar super bra!Tyvärr är dom svin dyra men som tur var det var REA på dom. har haft ett par globus men dom trampar bara ponnyn sönder!!:devil:

Hmm.. Undrar vad unghästen säger första gången man galopperar fort med sådana? Borde få stora o luftiga frambensrörelser :angel:

Någon som testat första reaktionen på yngre?

Liknande trådar

Fordon Som rubriken säger, är det något ni gör med era bilar? Jag försöker hålla liv i min kära bil så länge som möjligt och funderar på om...
Svar
4
· Visningar
296
Senast: Saigon
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Unghäst-VM i fälttävlan avgörs 17-20 oktober och hålls traditionsenligt i franska le Lion d’Angers. Sju svenska ekipage har kvalat in.
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka