Bästa Bootsen????

Sv: Bästa Bootsen????

Ja, rubriken alltså. De som håller helt enkelt:)

Finns det såna???:p Skämt åsido, jag tycker de flesta bootsen inte håller så speciellt länge, antingen lossnar kardborren i sömmen eller också slits bootset sönder om hästen råkar trampa på det i terrängen. Så jag har slutat att köpa dyra boots, nu är det Globus billiga som gäller!:banana:

okey det finns nog inte men några man eventuellt kan ha mer än 1 terräng träning:)

Sprengers hela gummiboots som man drar på. De är inte alls så tröga att få på som andra och håller bra, inga kardborrar och spännen som går upp eller i sönder och det gör inget att de snurrar. Dessutom skaver det inte alls :)
De kostar nog inte mycket mer än globus heller, 125 köpte jag mina för

Proffesional Choice!

men dom är ju så dyra så jag kör med gummiboots m kardborre från ullared jag :angel: dom har varit hela aslänge!

Davis, finns på ponnyprakt.se håller länge är mjuka så inget skav + att dom finns i massa olika färger oxå:):love:

ååh, kanske ska satsa på sånna till tävling och träna med ullareds, det är ju alltid kul att ha ngt annourlunda

Jag har haft mina NEW boots några gånger nu, och dom är i en klass för sig tycker jag. Dom är fortfarande hela och har suttit varenda gång, trots att min häst brukar trasa sönder sina boots :p Har ridit med globus förr, men dom flyger bara så...

Jag röstar helt klart för "flipp-flopp" boots! Mina har hållt i år nu. Först nu har en "platta" gått sönder. Men det är ju bara att byta just den :D

Använder Veredus eller Proffessional Choice boots. Tycker båda både håller och funkar bra.

Jag röstar helt klart för "flipp-flopp" boots! Mina har hållt i år nu. Först nu har en "platta" gått sönder. Men det är ju bara att byta just den :D

Håller med om att dessa boots håller riktigt bra. Irriterande ljud dock, men men. ;)

Men de ÄR ju hållbara ju! Det är ju det som är bra med dem! :p
Hm... Undrar om man kunde tejpa lite runt de lösa delarna så de inte flappar så... :idea:

Säger du :smirk: :crazy: det borde vara spöstraff för de som använder dessa vidriga boots :devil:

Hehe bäst jag passar mig då om du får ett spö i handen :D

Ja ljudet kan ju diskutares, själv gillar jag det men det är väl för att jag förknippar det med när vi är ute i terrängen. Min kompis ponny var livrädd för flipp-flopps, även när andra hade dom så det va ju ett jätte problem för henne. Fast själv har jag aldrig sett någon reagera på mina, vi retar väl bara gallfeber på en och annan ryttare ;)

Min häst har alltid lyckats göra sönder sina boots på si så där en eller om jag har tur två träningar/tävlingar. Så jag fick förslaget att köpa Proffessional choice, och visst de var dyra men det blir dyrare i längden att gång på gång åka och köpa nya tänkte jag och åkte iväg och handlade... En träning senare var den ena kardborrknäppningen borttrampad. Det var tacken när man hade åkt iväg och köpt dyra skydd. :mad: Det är förmodligen inte bootsen det är fel på utan min förbaskade häst!! :( Den andra hästen har ett par likadana och de håller och fungerar än så länge iaf! :)

Picassos boots är helt oslagbara. Dom är relativt dyra, men sitter som ett smäck och snurrar inte på hoven. Jag har haft dom tävling efter tävling i flera år och hittills har dom hållt.

Liknande trådar

Fordon Som rubriken säger, är det något ni gör med era bilar? Jag försöker hålla liv i min kära bil så länge som möjligt och funderar på om...
Svar
4
· Visningar
296
Senast: Saigon
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Unghäst-VM i fälttävlan avgörs 17-20 oktober och hålls traditionsenligt i franska le Lion d’Angers. Sju svenska ekipage har kvalat in.
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka