Bästa böckerna om hundar?

M

MAJSAN55

Vilka är era bästa boktips? Vad gäller träning, beteenden, ledarskapstänk, kommunikation osv? Titel, författare och gärna nåra ord om varför den är bra och om den har hjälpt er med nåt specifikt.

Intressant att se om hudfolk läser nåt speciellt, så kör på med er bästa bok over all också!

Personligen tycker jag att inget kan mäta sig med Jack Londons´ Skriet från vildmarken :D :banana: Sträckläste den flera gånger om när jag var 12...

Sv: Bästa böckerna om hundar?

Men det är ju ingen sån bok som du beskrivet att vi andra ska tipsa om :p
Jag har inte läst så många böcker... iaf sånna böcker :p
Men jag har oxå läst skriet från vildmarken! urbra bok :D

Nä, men anledningen till att jag frågar är att jag inte har läst så många hundböcker och behöver lite boktips helt enkelt :idea:

Ska slänga iväg en beställning med lite andra böcker snart och tänkte att man kanske skulle passa på att fördjupa sig lite nu när man återigen har hund i sitt liv.

Jag gillar Jan Fennells böcker!!! Mycket läsvärda!!:)

Etologi för hundägare - Erik Wilsson

En liten bok som innehåller de grundläggande begreppen inom etologin: retningar, motivation och stress, hundens känslor, valpens beteendeutveckling, sociala beteenden, inlärningsmetoder m.m. Dessutom presenteras också en ny modell för att beskriva hundars mentalitet med hjälp av de fyra begreppen undvikande av obehag, nyfikenhet, belöningsberoende och uthållighet.

Och så är den ju så fint illustrerad :angel:

De jag har och gillar är Inkallning är så mycket mera, av Memea Mohlin, samt Klickerträning för din hund. Det är också någon annan bok, men mitt minne sviker just nu ;).

Lydnadsboken av Memea Molin

Blev verkligen inspirerad att träna när jag läste den. Fick även lite idéer hur jag skulle träna in de olika momenten. En toppen bok!

Hur är det med han Anders Hellgren (heter han så?)? Nån som har läst nån avhans böcker? Nåt att ha? Och tack för alla svar hittills...

Dessa tre gillar jag mycket. Finns fler, men dessa är de jag kommer på just nu.

Med sikte på 10:an - Niina Svartberg
Kontaktkontraktet - Eva Bodfäldt
Inkallning är så mycket mera - Memea Mohlin

Liknande trådar

L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 514
Senast: Motacilla
·
Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 779
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 431
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka