Bästa billiga symaskinen?

MissFideli

Trådstartare
Tänkte köpa mig en symaskin inom snar framtid. Den ska klara raksöm och sicksack förstås, det är typ det jag syr. Vore bra om det finns massa roliga fötter som passar till också, såsom övermatarfot osv.

Men vad ska man satsa på för märke? Med tanke på de låga kraven, vill jag hålla mig under 1500. Allra max 2000.

Sv: Bästa billiga symaskinen?

Jag har också en sån. Den har funkat kanon, sytt allt från örngott till hästtäcken med den. Men tyvärr har jag en katt som tydligen också var intresserad av sömnad och lyckades välta ner maskinen så ett drivhjul gick sönder.. :meh:

Köp en begagnad kvalitetsmaskin är mitt råd. De där billiga brukar inte ha någon större kvalitet på hur de syr och jobbar och man märker snabbt när man sitter och syr ifall man sitter framför en billig eller en dyrare modell. När det kommer till symaskiner är det verkligen så att dyrt är bra och billigt inte är det.

En begagnad kan ju bli dyr att laga istället.
Men vad ska jag i så fall satsa på för märke som begagnad kostar i denna prisklass?

Nej en äldre blir inte dyr att laga. De maskinerna innehåller inte plast. Går plastdelarna sönder är det mer som måste köpas in.

Du ska leta en mekanisk maskin och inte elektronisk.

Jag har en gammal Singer från 70-talet(?) som jag lagar mycket eksemtäcken med och den går som hej-kom-och-hjälp-mig och skulle behövas renoveras:meh:. Undrar vad det kostar?

Jag kan troligen få mammas Huskvarna från början av 70-talet. Tror det är första datoriserade modellen, den kan sy lite roliga dekorsömmar och så. Men den matar inte, så vi måste kolla upp det först och ta reda på vad det kan kosta att fixa. Nån som vet om det finns övermatarfot osv till en sån?

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 216
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som... 2 3
Svar
56
· Visningar
10 915
Senast: machafuko
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 798
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 589
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka