bästa bettet?

K

konststycke

ja, vilket bett har fungerat bäst för era hästar när ni kör?

jag rider bettlöst vilket fungerar jättebra på min häst, och försöker nu hitta ett bett som han kan trivas med när jag motionskör honom med rockard.
har bara haft vanligt tränsbett och tredelat men han verkar inte trivas med dessa så jag vill prova något annat. vad skulle ni rekommendera att jag provar?

Sv: bästa bettet?

Det varierar ganska bra från häst till häst vad den trivs. Många kör dock på rakt tränsbett. Jag gör det med min och det funkar jättebra. Men låna bett av någon och prova dig fram tills du hittar ett som funkar bra.

Jag kör på rakt stångbett. Gillar även rakt bett, men bara på banan, inte i skogen där jag vill ha chans att kontrollera hästen oavsett händelse.

Frågan är oxå varför han inte trivs, vad gör han som tyder på det? Är det en travare?

Jag kör på rakt stångbett och rider/tömkör på vanligt tvådelat tränsbett.

Är hästen kollad i munnen? På min medrytarhäst var skillnaden som natt och dag när hon blev fixad i munen...

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
843
Senast: Fiorano
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Lavinia
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka