Bästa balsamet???

Sv: Bästa balsamet???

Vet inte vilken typ av päls du syftar på nu men jag använder schampo från Chris Christiansen till min aussie och det är jättebra. Hon håller sig "utställningssnygg" i flera veckor efter ett bad!

Borsta bort tovorna innan bad bara :) annars blir det värre efteråt. Glansspray till häst kanske kan hjälpa dig att reda ut tovorna?

Jag använder ett balsam vilket som helst till min beardis. Nu sist badade jag honom i grönsåpa och hade bara i spraybalsam (vatten och banligt balsam) av något märke jag inte minns ;)

Jag har använt Trixie (typ det billigaste) för långhåriga, korthåriga och "allround" som är både till hund & katt, K9 för svarta hundar och någon annan (kan ej namnet). Jag tycker faktiskt att K9 är bäst, utan tvekan. Hon var mörkbrun i början av sommaren (egentligen svart), en tvätt med K9 shampoot så blev hon synbart mörkare och efter två tvättar var hon svart igen! Måste däremot vara väldigt noga vart jag tar då hon är vit på bröstet och tar man då där så blir hon grå där haha.
Hon blir väldigt fluffig för hennes päls blir typ våfflad när hon blir blöt (25% kundspudel) men när hon torkar så står all pälsen rakt ut med Trixie och det andra men den lägger sig efter några timmar med K9. Så jag ska snart köpa balsam också till henne.
Gav 130kr för en flaska och den kan späs ut mycket men jag använder den som den är.

Min hund är 50% Schäfer så har typ schäferpäls, hennes päls har också blivit mycket mjukare och glansigare sedan jag började använda K9.

Tack för era svar!
Har kikat lite på K9, blir ju inte mindre övertygad nu... Haha!

Blir nog att testa balsamet och kanske vitschampot oxå, det låter ju väldigt bra!

jag använder naturhundens ringblommebalsam till både cockern och lhasan, superbra!
Det bästa balsamet jag nånsin har haft till hund (cockrar) var dock #1 All Systems. Nu har de ju gjort om förpackningarna så jag vet inte vilken sort det var :cry:

Okej, tack för svaren! Väntar nämligen en liten bolognese flickvalp om 2 veckor (inte förrens nu är det officiellt), och de har en förskräcklig päls att sköta eftersom den så lätt blir tovig, så det kommer behöva bli många borstar och mycket balsam! Så nu har jag 2 veckor att inhandla och göra undersökningar om vad som är det bästa ;)

Kör på K9 till vår papillon.

I början fick jag ta av syrran som har storpack hemma, men kändes bättre att köpa eget.
Tyvärr var det svårt att hitta, fick tag i en balsamflaska (den sista i hyllan :cry: ) till slut på ett Zoo i stan. Tror jag gav 129:- för den.
Men så var vi nere på Gekå´s i lördags och vad fanns där om inte K9 :banana:
Och jag tror det var ~80:-/flaska så jag köpte dubbelt + en flaska med spray"utredning". Käckt att spruta på rumpehåren tänkte jag :laugh:

Köpte schampo och balsamfrån PCL igår och man kan säga att det var lite skillnad att borsta pälsen efter en tvätt med der ;) min hund har ju mycket ull och jag som inte tänkte på att det är ju just grönsåpa man använder till att tova ull! Tur att jag bara använde det en gång, haha. Nu är pälsen helt sjukt mjuk. Har använt häromis eget schampo och något balsam jag inte minns namnet på innan, och då var den inte alls så mjuk som nu.

Borstade honom en gång igår som fuktig och en gång idag som torr och fick knappt med någon päls alls i borsten. Förra veckan, efter tvätt med såpa tappade han en massa. Så lite skillnad :)

Hoppas ta mig igenom den stundande tovåldern med hjälp av det här!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: alex.ha
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 176
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka