Bäst o ge en diaree katt?

Tjockisina

Trådstartare
Har en katt som ganska ofta är dålig i magen, försökt med olika foder inget tycks hjälpa.
Han är ofta ute o där vet man ju inte vad han stoppar i sig men.

I två dagar nu iallefall har jag haft han mest inomhus då han vart borta fyra dagar i sträck ute och han har haft en jätte dåöig mage o sprungit på lådan typ 2 ggr i timmen om inte mer och haft jätte dålig mage.

Nån som har nå tips på vad man kan ge en katt med dålig mage?
Tycker ju synd om stackarn när de e så dåligt=(
Nått för o lindra dålig mage på katt?

Sv: Bäst o ge en diaree katt?

Mask kan ge diarré. Avmaskning med preparat med bra täckning bör du göra minst ett par gånger/år på utekatt, så var det längesedan du avmaskade bör du göra det.

Diet på kokt vit fisk samt låglaktosfil/-yoghurt kan du pröva, men det låter nästan som att du skulle behöva ta med kissen till veterinär snart om han är så dålig och det dessutom är återkommande.

Det finns ju olika sjukdomar som kan ge sådana symptom och som kan behöva medicinsk behandling.

Åk till vet. En katt som mår på det viset blir snabbt uttorkad och behöver vård.

Våra kissar hade problem med både kräkningar och diarreér, men sedan vi slutade med torrfoder och enbart ger dem blötmat så har det upphört helt! Jätteskönt tycker både vi och kissarna! :)

Liknande trådar

Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Krålus
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 390
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar