• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ia_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 7 520

ia_

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av olika bärstolar?

Skulle vilja ha en till Maja nu hon börjar tycka manducan är tråkig nu när vi är i skogen, hon ser inte så mycket...

Hittade många Haglöfs begagnade, men kan inte hitta så mycket om vad folk gillar dem? Bara något test där de inte fått jätte höga betyg...

Skulle helst vilja hitta en helt ok begagnad då den inte kommer att användas supermycket och inte på långa vandringar (1h i skogen på helgen ungefär)

Tips någon?

Sv: Bärstol!

Jag har en Haglöfs bärstol, en med ram! Har den till min 9 månaders son, han väger 11.6 kg så bärsjal blev så omständigt.
Den funkar kanon att bära en stund med, sen blir jag eller sambon trötta i ryggen. Sonen ser bra runtomkring, men ibland så ska han titta över huvudet eller vid sidan om och då blir det lite snedbelastning. Den har stödremmar för höft och över bröstkorgen och tänk att bär med höften och inte med ryggen.
Men 1 timme i skogen funkar hur bra som helst. Sonen börjar tjuta av glädje när han får sätta sig i den och när det bär av så kör han långa ramsor hela promenaden! :love:

Jag har en Axel & Ida, den är lätt, väger mindre än många av de andra, men har å andra sidan inga 'finesser' heller då. Jag hade den när vi gick och handlade, jättepraktiskt :D.
Kunde inte ha den så mycket dock, köpte den lite sent och Elina växte ur den - eller, ja, hon ville gå själv snarare :)

Vi köpte en Vaude Jolly Comfort. Det var den som satt bäst på mig. Dock är den för korta! Min sambo är knappt 180 och den är lite för kort för honom i ryggen. Eller så är det vi som har jävligt långa ryggar ;) Jag är kort och har den på längsta läget!

I Haglöfs och Everest hänger barnen i grenen rätt ned i stolen. Det verkar inte så skönt. I de andra stolarna vi provade så sitter barnet på rumpan med lätt böjda ben.

Det blir ju hävstångseffekt med bärstol och mycket tyngre att bära än med t.ex. bärsele. Jag tyckte att Manducan var underbar att bära med, men det fungerade inte för oss.

Jag har inte träffat på någon som varit nöjd med sin Haglöfsstol.

Jag har provat en haglöfs och det var jättejobbigt. Jag fick ont i axlar och rygg. Nej tacka vet jag min ergosele och ungarna gillar
fortfarande att hänga i den. Till och med 5 åringen är glad för lite gratis skjuts ibland.

Hugger sista knappen och svarar alla!

Har fått tag i en begagnad Haglöfs här i närheten som vi kan få prova först, både jag o mannen är väldigt långa så den för korta ryggar går bort.

Både dottern och jag har alltid ÄLSKAT manducan och gör fortfarande, men just när vi är ute i skogen blir hon sur efter en liten stund bara hon ser inget när hon sitter där långt ner på vår rygg...

Har även tittat på McKinleys bärstol som ser smidig ut, någon som har erfarenhet av den?

Hittade en från "Chicco" på tradera, erfarenheter? Verkade smidigt att den går att ställa på backen o sätta fast barnet för att sedan lyfta upp den på ryggen

Som sagt den är bara tänkt för kortare turer, inga dagslånga vandringar så den behöver inte vara tip top ergonomiskt sett!

Vi har en som heter Deuter kidcomfort 2. Jag bär gärna i manducan men när vi varit ute pa alpvandringar ville sambon ha ngt annan att bära i.
Nackdelen med manducan är att det blir sa varmt i den, i bärstolen kommer inte kroppsvärmen mot varandra pa samma sätt.

Jag har bara provat varan bärstol och den känns bra, väldigt ställbar. Sambon har burit i den i flera timmar och det har inte varit ngr problem alls.

När vi köpte den fick vi stor hjälp i affären, och vi provade massor med olika modeller. En del kändes som man skulle ramla baklänges i och en del passade sambon men inte mig och tvärtom.

Mitt tips är att du gar till ett ställe där dom säljer bärstolar och har bra utbud och kunnig personal. Sen behöver du ju inte köpa där, men da ser du vilken modell som passar.

Vaude Swing! Den är lätt, man kan bära ett ganska tungt barn rätt länge. Sonen är 14 kilo och jag kan lugnt bära honom en halvtimme-timme. Den går att justera på alla möjliga ledder, ryggen, bärremmar, midjebälte, sitthöjd, axelremsfäste....

Jag är helt kär i den stolen!

Provade en herrans massa olika stolar och gillade inte McKinleyn. HAde en gammal Haglöfs innan också. Den är INTE skön i jämförelse.... Inte i jämförelse med någon.....

Vi har fått en beg. Haglöfs, maken bär vår 11 månaders son (nästan 9kg) utan minsta besvär. Själv får jag superont i rygg o axlar efter 150 meter... (föredrar min Tricot-slen sjal...)

Min rygg klarar inte bärstol eftersom man i allmänhet bär barnet för långt ifrån kroppen i en sån. Det har gått fetbort helt och hållet.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 482
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 182
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 190
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka