M

Montgomery

Vad tycker ni om barrering? håller ni på med det själva? Ser ni det som djurplågeri?

Sv: barrering

Eh?
Jag är inte så insatt, men jag trodde barrering var förbjuden i sverige, så om någon svarar ja på frågan om de använder det är de ju korkade...

Vad är din tanke med tråden?

Tycker barrering är vansinne!
Skulle inte falla mig in att träna min häst på det viset!!!!
Självklart fall av djurplågeri.

För mig innebär det djurplågeri utan tvekan, det är konstigt att hästarna hoppar när de gör ont?! de borde ju förknippa hoppning med smärta då...
De finns bättre sätt att få hästar att hoppa väl, varför alltid använda smärta för att motivera hästen?

Stämmer det att det räknas som barrering att hoppa kryss och att någon håller i någon hinderdel när hästen hoppar?

jag läste nyss ridsport, därför startade jag tråden. anledning: jag vill veta vad folk tycker helt enkelt :). själv skulle jag aldrig ens komma på tanken att göra ngt ens liknande mot min häst:crazy:

fattar inte riktigt hur du menar. men det är ju barrering om tex jag rider en häst, hoppar över ett hinder o precis när vi är ovanför hindret skickar du upp bommen på hästen.

För mig innebär det djurplågeri utan tvekan, det är konstigt att hästarna hoppar när de gör ont?! de borde ju förknippa hoppning med smärta då...
De finns bättre sätt att få hästar att hoppa väl, varför alltid använda smärta för att motivera hästen?

Hej!

Fick idag lära mej att i Tyskland har dom sporrar med el i och om häst inte hoppar få lilla pålle vackert ta emot stötar av skänklarna.. "Om jag hoppr gör det ont, om jag stannar gör det också ont", antar att barreringen gör mindre ont??

Och ja, jag är emot det! Kan man inte få hästen att hoppas högt utan "hjälpmedel" som skadar/ger smärta, kan man lika gärna låta bli!!!

/ Lavinia, vars häst är självbarrerande och inte lyfter tassarna alls före 80 cms höjd

Barrering är enligt mig djurplågeri.

Metoder som inverkar negativt på hästen får man aldrig något positivt ur.

KL

Barrering är en sjuk metod och jag tror att den är förbjuden i sverige.
Hur ska träningen kunna bli rolig för någon om den ena far illa?

varför skulle man träna hästen så ?? :confused: Det är ju jätte taskigt, tror ju inte man får en hoppvillig häst av det heller... Och är inte det förbjudet ??

Ja barrering i Sverige är förbjudet... Kan leda till avstäning för både tränaren och ryttaren.

Vad är barrering?

Barrering är att använda otillåtna metoder för att få hästar att hoppa högt och undvika att riva. Det kan vara allt från att medvetet rida fel mot ett hinder för att hästen ska riva och bli rädd om benen till att stå och slå den med föremål i samband med språnget.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I ridsportens värld snurrar pengarna, men några av de som står för själva grunden – anläggningsägarna – ser sällan någon vinst...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama