Barrering inom fälttävlan

S

Sarah2

Läste på ridsports hemsida att en holländsk toppryttare inom fälttävlan blivit anklagad för att använda så kallade spiked boots på en av sina hästar vid framridningen till hoppningen i en internationell 3 * klass i Portugal. Jag trodde inte att det förekom inom sporten, men tydligen hade jag fel. Hoppas att FEI är riktigt hårda mot denna ryttarinna och stänger av henne för all framtid. Efter alla olyckor och alla negativa skriverier om fälttävlan så är detta inte den nyheten man vill läsa.

Sv: Barrering inom fälttävlan

Hörde detta av vår terrängtränare igår, fruktansvärt men tydligen verkar det inte vara så vanligt nu för tiden som tur är. Förstår dock inte hur man kan komma på tanken o göra ngt sådant.

På tal om Portugal så såg jag att Karuso startade 3* med en annan ryttare, uteslutna i terrängen dock men är han såld tro?

Gu va hemskt. jag hoppas verklig att det inte finns många som använder sig av barrering det är hemskt. Fälttävlan e en rolig sport för hästarna jag tycker de e hemskt att folk på hög nivå förstör det då.

Madelein är hoppryttare från början, trist att de tar med sig deras skit i vår sport :devil:
F ö är K såld till en spanjor i Italien, han gich 2* bra helgen innan där i Portugal, tufft att kvala till OS så sent..

Juan Carlos Garcia (colombian som rider för Italien) har köpt honom, satsar på OS. Carlos har ridit på högsta nivå i hoppning, men vill satsa på ft nu. :) Kul, han är en duktig kille, min bästa kompis har jobbat hos honom ett år, så jag var där en sommar. Han var även i Scandinavium förra året.

:confused:...på OS??
Hur i all världen skall det gå till,om han inte tävlat FT förut.Hoppas att du uteslöt hans tidigare långa erfarenhet i sporten:confused:

Han har mängder med starter sedan ett antal år tillbaka så det är nog ingen risk att inte han har någon erfarenhet.

Han har ridit ft ett par år, men visst, någon jättelång erfarenhet från ft har han inte. Hoppning har han däremot ridit länge, deltagit i flera OS och VM. Han är en otroligt skicklig ryttare, så vi får väl se vad han kan hitta på med Karuso. Han har iaf köpt honom med sikte mot toppen.

Hörde detta av vår terrängtränare igår, fruktansvärt men tydligen verkar det inte vara så vanligt nu för tiden som tur är. Förstår dock inte hur man kan komma på tanken o göra ngt sådant.

Eh???

Detta fanns absolut inte förr i tiden heller, då red man ju knappt med boots öht :crazy:

Dessa spiked boots är vanliga i steepleshase

Liknande trådar

C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 791
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Hård nacke