Barpassningstips!

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Dalsland

Jag ska passa kompisens 5:åriga flicka några dagar. Jag har träffat flickan mycke och vi trivs bra ihop men min erfarenhet av barn är väldigt begränsad. :angel:
Hur underhåller man en femmåring i flera dagar? Har ni några bra tips så att inte barnet dör av leda och inser att jag är världens sämsta barnvakt?:crazy:
 
Sv: Barpassningstips!

Var ute mycket, ha lite pyssel att ta fram, tex pärlor, pärlplattor och trä halsband, pussel, play doh och baka någon god kaka tillsammans. Roliga böcker, rit papper, pennor, kritor och målarfärger. och när du är helt slut, se till att ha en film så ni kan krypa upp i soffan och mysa och titta på film. Det kommer att gå fin fint!!:D
 
Sv: Barpassningstips!

Å femåringar är så lätta att passa om hon tycker om dig! Bara att få vara med dig kommer att vara stort. Prata med henne och busa med henne. Gå på upptäcksfärd och pyssla lite inför jul. Kankse ett papparkaksbak!
 
Sv: Barpassningstips!

-Ta med flickan till stallet och mocka, låt henne åka i skottkärran till och från dynghopen

-Gör trolldeg, gör figurer av trolldegen, t.ex. enligt de pepparkaksmått ni har. När trolldegen torkat, måla era figurer. Kan hänga dem i granen sen t.ex. om ni gör hjärtan eller annat passligt

-Far till biblioteket och titta igenom böcker och låna hem böcker att läsa en par per dag

-Ta med en gammal Ridsport-tidning, papper och lim. Klipp ut hästar och gör ett collage

-Baka pepparkakor av färdig deg (=enkelt för dig). Garnera dem sen också så det tar riktigt länge

-Sök på pysselsidor på nätet efter pyssel som passar dig, flickan och de resurser ni har att tillgå. Finns mycket man kan göra med enkla medel.
 
Sv: Barpassningstips!

Jag bjuder på den felstavningen :D Ibland skrivs det snabbare än fingrarna klarar av. *asg*
 
Sv: Barpassningstips!

Tack för alla bra tips. Jag ska plundra leksaksaffären och vara riktigt pysslig.
Tur att barnet tycker om hästar och vi kan spendera en del tid med hästen och övriga djur.

Och i värsta fall skickar jag vidare henne till MagicMadonna om vi tröttnar på varandra. :rofl:
 
Sv: Barpassningstips!

Enkelt.
De är som folk är mest.
De gillar god mat, trevligt umgänge och roliga saker att göra.
Så det är bara att fråga 5-åringen själv, så kommer den liksom att svara.
Om den dessutom får prata öronen av dig, så kommer den att vara jättenöjd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 720
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 027
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp