barnvänligt ridläger

C

coyote

jag var på "anställnigs intervju" i helgen för ett ridläger och då fick vi rida unghästar och försöka få dem att sprina runt i paddocken vilket de inte hade större lust med. jag tycker inte det är så man rider unghästar. den jag red var inte heler borstad på länge eftersom den hade stora lerkakor på baken som inte gick att få bort. ingen av hästarna var innridna ordentligt. och staketen låg överallt. jag och mina kompisar fick hämta hästarna långt borta i skogen på morgonen efter som staketet i den stora hagen bara var uppbundet på pinnar. ska det se ut så på ett ridläger? visserligen skulle de hyra in ridskolehästar åt barnen på sommren men ska de hästarna få gå i de hagarna? jag vet inte hur hårt djurskyddsnämnden ser på detta men borde jag ringa dem?

Sv: barnvänligt ridläger

Tycker jag absolut!

Ridläger ska vara ett föredömme för barn. Ett ställe där man lär sig hur hästar ska skötas.

Ring kommunen i den kommun där ridlägret ska hållas och be att få prata med djurskyddsinspektören. Du kan vara anonym om du inte uppger ditt namn. Förutom bristerna du berättar om krävs även tillstånd för att bedriva den typen av verksamhet.

Mvh/Zog

Sv: barnvänligt ridläger

Ring dom!!
Hur ska barn och ungdomar lära sig vettig hästhållning om förhållandena är sådana. Ridläger brukar kosta en hel del och då anser jag att barnen ska få valuta för sina pengar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 342
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 858
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V