Barnvagnar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnvagnar

När vi skulle köpa vagn var jag och min man överens om att vi inte ville ha en vagn som alla andra. Vi ville ha en sk prinsessvagn så vi for över till Köpenhamn (eftersom sådana inte finns att köpa i praktiska Skåne) och köpte en för 11.000 Danska kronor:o . Jag vet - totalt idiotiskt men det var värt det. Problemet var ju att vagnen inte går att fälla ihop så vi fick köpa en ny bil modell jättestor, plus att vi fick köpa en mer praktisk kombivagn oxå. Den hämtade vi hem från Spanien där den inte kostade mer än knappt 4.000kr.

Vi har efter 3,5 år fått ihop en samling på sex vagnar (om jag inte glömt bort någon) och en är köpt i Sverige, klappvagnen. Vi har faktiskt haft användning för dem allihop, även om den dyra fina vagnen inte använts mer än ett 10-tal gånger. Men oj, vad folk vände sig om när vi kom gåendes med den:) Sen gör det ju inte saken sämre att min dotter alltid varit söt som en liten prinsessa:love:
 
Sv: Barnvagnar

Vi har en Emmaljunga City Cross. När Melker var nyfödd hade vi en mjuklift till. Vi har varit helnöjda. Vagnen har fungerat kanon, både i stan, på landet och i stallet.

Att vi valde sittvagn med lift är absolut inget vi ångrar. För det första använde vi liften i kanske 4,5 månader, för sen behagade inte herrn ligga längre. Sen blev det jättegosigt när man bäddade in honom i liften i vintras. Och när vi skulle vänja honom vid att sitta var det enkelt att ta ur liften korta stunder och sen i igen.

Dessutom blev det mycket billigare än en duovagn (vagn 4500:-, lift 1000:-/500:- beroende på märke). Vet flera kompisar som köpt duo som ångrat sig då de insett hur kort tid man faktiskt använder liggdelen.
Vi är jättenöjda med vår Emmaljunga, lätt att fälla ihop, packa in i bilen och den har funkat kanon! :)
 
Sv: Barnvagnar

vi valde den svindyra bugaboo, årets modell. bor i lägenhet utan hiss och utan vagnförvaring. då känns 9kg vagn som lätt o smidigt fälls ihop mycket mer lockande än 18kg åbäke. vi har bara hunnit använda den typ 3-4 ggr pga nyfödd bebis men den känns lätt o smidig och hittills är vi nöjda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag kikar efter en joggingvagn med två sittplatser. Har ni någon erfarenhet? Thule verkar ju ha bra grejer vad jag förstår, men det...
Svar
16
· Visningar
743
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 242
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 921
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp