Barnvagnar/barnvagnsköp!!

daymint

Trådstartare
Kära bukisar nu får ni gärna dela med er av era erfarenheter när det gäller barnvagnsmärken/modeller.

Vad har ni för märke?

Är ni märkesfixerade när det gäller barnvagnar eller räcker det med att den är snygg/praktisk och godkänd enl. bestämmelser?


Har hittat en jättefin barnvagn på Tradera,som har inget för mig känt märke,men är snygg,och det ingår precis de saker jag vill ska ingå, den är sprillans ny till väldigt bra pris och godkänd enl. eu-regler.

Har tittat runt i diverse butiker typ babyproffsen och barnens hus, men jag vill inte ge så mkt pengar för en vagn,de har ju nästan bara dyra modeller vad jag sett.

En variant är att köpa beg. vilket jag kan tänka mig.
Men denna vagn jag sett på tradera, har rätt färg och allt,negativa är att ej kunna känna på den,vikten osv den vägde 19 kg.

Snälla ge mig lite råd *vilse i barnvagnsvärlden med första babyn på G* :bump::bow:
 
Sv: Barnvagnar/barnvagnsköp!!

Finns en relativt ny tråd om detta som jag skapade för inte så längesen, där finns lite tips och råd;)
 
Sv: Barnvagnar/barnvagnsköp!!

Viktigast av allt är väl att känna och tänka efter vad just ni har för behov och hur era liv ser ut.

Bor ni knasigt så ni behöver bära den eller få plats med den i trång hiss?
Kommer ni promenera mest i stadsmiljö eller ute på landet?
Har ni någon särskild bil som den ska rymmas i?
Vill ni ha mjuklift så ni lätt kan bära med er bebisen?
Kommer den köras i snöväder?
3- eller 4-hjuling?

Sen är det bara att ut och titta och provköra massa modeller. Köpa begagnat kan man ju lika gärna göra, då det finns många fina och billiga nyare modeller ute på annons. Men tänk då på att vara extra noga när ni tittar på den. Kolla bromsar, handtag, chassit(så det inte är snett osv) m.m.

För vår del så ville vi helst satsa på något av dom lite mer kända märkena. För då vet man lite mer vad man får, samt att det känns smidigare om något behöver fixas eller bytas. För oss blev det en Kronan. Den väger runt 14-15 kg och det är väl ganska normalt för en 4-hjulig vagn.
Kronan har allt vi söker iallafall. Robust men ändå inte jättestor. 4 stora hjul känns bäst för oss som kommer promenera mycket i olika miljöer och vill lätt kunna gå ut även om det snöat! Sen ville jag gärna ha en så "clean" vagn som möjligt utan massa onödiga detaljer och overflödigt tyg..

Lycka till i vagndjungeln! Det är en hel vetenskap att hitta rätt, men när man väl bestämt sig känns det så bra! :)
 
Sv: Barnvagnar/barnvagnsköp!!

Vi har köpt en ny stokke xplory, för mig var det viktigt att det blev en sån o även för min kille.

Skulle lätt kunna köpa en beg men min syster har haft så sjukt mkt problem med sina vagnar o varit tvungen att beställa så himla mkt delar hjul sprintar o allt vad det varit (någon gång fick hon även en sprillans ny vagn) så jag skulle inte chansa utan garanti.

Köper man en beg vagn får man ju räkna med att den inte är ny, dvs ev lite sne i chassit smuts lukt inte speciellt bra bromsar osv.. det är ju liksom grejjen med att köpa beg, annars får man ju köpa en ny vagn.
 
Sv: Barnvagnar/barnvagnsköp!!

Tack för era svar.

Har nog bestämt mig för en vagn på Tradera nu som är fabriksny.
Är dock ett udda märke men verkar ha de funktioner jag vill ha exakt plus att den är snygg och till ett väldigt bra pris.

Undrar är det någon som har eller haft en barnvagn av märket breaker, och har åsikter om denna??
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp