Barntänder?

Megs

Trådstartare
Jag tror att vår lilla håller på att tappa sina barntänder.
Han är född i mitten av mars så är ca 4.5 - 5 månader gammal. Är detta "rätt" ålder?
Med två av mina andra katter som jag också fast sen de var små märkte jag inte alls när de bytte tänder.:confused:

En tand på den lilla är typ kluven i två delar och han har tappat 2 st helt. Vi märkte detta igår kväll. Han är precis som vanligt och äter som vanligt.

Nån med mer erfarenhet av detta?

Sv: Barntänder?

Jag har bara sett detta en gång, på en av pappas hankatter. Vi kallade honom Monstertanden Busen ett litet tag då han hade mjölktänderna kvar på ovansidan av käken, bara "huggtänderna". De satt löst när jag såg det, men vågade inte mecka för mycket, och kort därefter var de borta och bara de permanenta huggtänderna satt kvar.

Sv: Barntänder?

Ok, sa jag behover inte gora ngt med honom eller oroa mig :laugh:

Fast den dar tanden som sag ut att vara kluven, kan det vara farligt eller komme den att trilla nar som tror ni? Han verkar inte storas av den.
Har inte kollat honom idag for han har gatt pa hogvarv ihop med var andra katthane, de far runt har som skallade rattor. Hoppas jag kan brotta ner honom om en stund.

Lite OT men vill bara beratta att den lilla aven jagade, fangade och hade ihjal sitt forsta byte i forrgar! Lite hemskt kanske att vara "stolt" over honom men vi bor pa gard och han kommer att bli utekatt nar han ar aldre + kasterad. Det ar ju hans jobb att se efter sa att mossen, rattorna och farglarna haller sig pa sin kant.
Tyckte att han var jatteduktig som fixade detta sjalv (dock var det en ensam lite fagelunge) vid sin unga alder.:love:
Dex kommer att bli en prima gardskatt :banana:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Asko
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 352
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar