Barns logiska idéer

Glamoroza ox

Trådstartare
*
Har gått ett tag och grämt mig över att barnen aldrig kan ta sockar/strumpor som är likadana. Är ett himla mickel när man ska tvätta och sätta ihop par när det ALDRIG finns några par att finna! :confused: sliiiiter mitt hår :crazy:

Så en dag sa jag till Jonas, ca 3 ½ år, att ta nu och sätt på dig likadana strumpor idag.
Och vad får jag se när han glatt kommer ut från tvättstugan? Jo, ena foten röd, andra foten blå :grin:

- Men Jonas, det är är väl ändå inte likadana?!
J drar upp byxorna och visar.
- Jo, titta mamma, det är Blixten (McQueen) på båda :idea:

Ahh! Självklart! Hur kunde jag vara så dum att jag inte såg det.

*
Vi har även märkt här i sommar att sonen ideligen höjer volymen på tv´n. Skällt på honom för vi har trott att han gör det för att "minsann visa sin syster vem som ser på tv NU". Eller hur man ska uttrycka det.
Men nu senaste veckan och framför allt nu i helgen så har vi märkt att han inte hör när vi pratar med honom i normal samtalston.
Det är ingen jag-är-inte-döv-jag-bara-skiter-i-dig-attityd utan han hör helt enkelt inte.
Står han med ryggen emot oss så lägger han inte ens märke till att vi säger nåt, ser mest överraskad ut när han vänder sig om och vi försöker igen.

Har ringt VC i morse och vi ska få komma dit i morrn bitti så att de får kolla hans öron, om det är vaxproppar i gångarna el. om det kanske är skvalp bakom hinnorna som påföljd av hans envetna sommarförkylning.
Hoppas det "bara" är nått sånt.

Men hans goa kommentar häromdagen om det var -Det är snoret som gör att jag inte hör.
Hoppas som sagt att han har rätt. Fast han verkar inte vara tät i näsan..

Jaja, den som lever får se :laugh:

Sv: Barns logiska idéer

Hehe ja barn är smarta.
Håller tummarna för att det är en vaxpropp eller nåt som är lätt åtgärdat.

Isak talade om igår att man måste sätta på sladden på bilen för att kunna sladda :D

Gullig unge, och han hade ju helt rätt!

Nu är inte din så stor än, men jag hade tre barn ganska tätt, och i tonåren blev det määängder av strumpor...Jag lade alla i samma korg, och sen fick de själva hämta och leta upp om de ville ha lika. Nu har jag "bara" sonen, 19, hemma, och han kan ha 57 strumpor i en veckas tvätt. Jag sorterar INTE!

Nu har jag "bara" sonen, 19, hemma, och han kan ha 57 strumpor i en veckas tvätt. Jag sorterar INTE!

nej men usch, vilken dålig mamma du är.....

:D:bow::D:bow::D:bow::D

TS:
såklart dom var lika! :love:
tänk om vi vuxna oxo kunde se på världen med okonplicerade ögon. vilken underbar och rolig värld vi skulle leva i då! :angel:

Helst hade jag sluppit att sortera skiten, det är så tråkigt.
Sambons sockar är lite lättare, han kör med svarta helt igenom men barnsockar brukar mest finnas i allsköns sorter.

Ska nog snart införa en bamsekorg med ALLA sockar som Tajger :D

Angående öronen så verkar det av vad sköterskan kunde se vara endast ena örat som det är lite halvstopp i. Fick ordinerat revaxördroppar i örat 4-5 kvällar så får vi se om det blir bättre.

Fantastisk logik :D Barn är bäst på sånt!

Hoppas örat och hörandet blir bättre :)

Barn är underbara :D

Har nog skrivit denna tidigare...

Jobbade i kassan i en mataffär en sommmar och det kom in turister, barnen tjatade såklart om glass varpå mamman svarar att det regnar ju ute... Ena barnet kommer med det bästa svaret någonsin tror jag "Men då smälter ju inte glassen lika fort!"

Haha smart :D

Min kusin ville ha glass en gång, pappan sade nej flera gånger
men sedan utbrister kusinen, efter en lång stunds tystnad: "Det är bra glassväder i dag pappa"
Han fick en glass:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka