Barnmat - hur ska jag göra?

Sv: Barnmat - hur ska jag göra?

Jo, men tror du (med anledning av en oaktuell artikel) att all barnmat innehåller tillsatt socker så är det helt enkelt en felaktig slutsats.

För det första, så missade jag att artikeln var så gammal.
För det andra, så är det väl inte självklart att detta måste ha ändrats inom dessa år.
För det tredje, så står det i artikeln att sockret är gömt i kolhydraterna och alltså inte utskrivet.
För det fjärde, så tror jag inte att ALL barnmat innehåller socker, utan jag är orolig för att jag inte skall veta vilka!

Jag vet inte exakt hur lagarna sag ut da men nu är det iaf lag pa att allt som finns i maten maste vara angivet pa burken (sa länge det inte är under en viss procent som är väldigt lag). Sa innehaller maten tillsatt socker sa maste det sta, dock inte hur mkt det innehaller men i fallande ordning.

För det första, så missade jag att artikeln var så gammal.

Det förstod jag också. Därför tycker jag att det är onödigt att du ska bli förvirrad och förtvivlad över en artikel som inte längre är aktuell,

För det andra, så är det väl inte självklart att detta måste ha ändrats inom dessa år.

För oss som följde debatten när det gav sig är det nog det. Annars går det att kolla på innehållsförteckningen.

För det tredje, så står det i artikeln att sockret är gömt i kolhydraterna och alltså inte utskrivet.

Är du intresserad av ekologisk barnmat kan du ex.vis kolla in Hipp. På länken nedan anges om maten är osockrad, osaltad etc.
http://www.hippbarnmat.se/pdf/Productguide_LowresTT.pdf

För det fjärde, så tror jag inte att ALL barnmat innehåller socker, utan jag är orolig för att jag inte skall veta vilka!

Då missförstod jag dig eftersom du i ditt ursprungsinlägg skriver

. Nu läste jag en artikel om barnmat i burk som handlade om att den mesta maten innehåller socker men döljer detta. http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/barnmatsburkar-en-sockerfalla-1.284250

Hjälp en förvirrad och förtvivlad!

Det förstod jag också. Därför tycker jag att det är onödigt att du ska bli förvirrad och förtvivlad över en artikel som inte längre är aktuell,

Oj jag ber verkligen om ursäkt för att jag valde att skojja till det lite utan att lägga till en smilis efter så att alla verkligen förstod!

För oss som följde debatten när det gav sig är det nog det. Annars går det att kolla på innehållsförteckningen.

Jo fast det var ju just detta jag försökte få fram, min oro för att det inte skulle stå i innehållsförteckningen. Eftersom att det står om detta i artikeln

Är du intresserad av ekologisk barnmat kan du ex.vis kolla in Hipp. På länken nedan anges om maten är osockrad, osaltad etc.
http://www.hippbarnmat.se/pdf/Productguide_LowresTT.pdf

Tack så mycket! Det ska jag kolla.

Då missförstod jag dig eftersom du i ditt ursprungsinlägg skriver

Sen när blev den mesta maten all mat?

Tråkigt att du skulle läsa mitt inlägg ordagrant och missförstå hela mitt syfte med den.

Senast ändrad:

Tack för ditt svar. Jag läser alltid på bukarna, och försöker ta reda på att det bara är bra inredienser, men iom artikeln så var jag orolig att sockret inte skulle stå med. Men har hajjat nu att den var gammal och att det är annat nu för tiden :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka