Barnlöshet och utanförskap

A

AbuDabi

Idag har jag varit på ett klädparty från ett företag som säljer roliga och annorlunda kläder till barn och vuxna.
Men fy vad man känner sig utanför när man inte har några barn.
Efter lite tvekan bestämde jag mig för att köpa en tröja i alla fall....
Men alltså, till och med på beställningssedeln står det:
"mamma och pappa" istället för vuxna...

Är jag överkänslig som känner så här? Jag kände mig så fruktansvärt utanför på något vis, alla andra som var där hade barn, både med sig och hemma och på väg. Jag var den enda utan barn...
måste ta tag i det där nån dag... :p
 
Sv: Barnlöshet och utanförskap

Jag kan gissa vilket klädföretag du har köpt av och jag har oxå reagerat på den formuleringen, jag vet att andra "homepartysklädförsäljning" inte har förälder utan just vuxen.

Jag kan tänka mig att man känner sig ganska så utanför på ett sånt party där de flesta har barn och antagligen pratar barn i stor utsträckning oxå.
 
Sv: Barnlöshet och utanförskap

Jag förstår att du kände dig utanför, det är ju inget konstigt.

Men går man på ett homeparty där företaget riktar sig till föräldrar och barn är ju det något man får räkna med. Att det pratas barn, och att försäljningen riktas till barn och deras föräldrar.

Sedan kan formuleringen av beställare kanske vara ogenomtänkt, för man utesluter ju faktiskt den målgruppen som nu inte har barn, eller får i alla fall dom att känna som du.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 877
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 815
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 585
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 782
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp