Barnförsäkring!

Sv: Barnförsäkring!

Vi har Trygg-Hansas barnförsäkring. (sjuk- och olycksfallsförsäkring med medicinsk och ekonomisk invaliditet)

Har inte kollat så mkt på andra, eftersom jag har haft min försäkring i TH (tidigar Holmia) sedan jag var nyfödd, och de har jag bara hört positivt ifrån, samt att det aldrig varit några problem att få ut pengar när olyckan väl är framme, oavsett vad det gällt (orkar inte rabbla upp allt jag fått ersättning för i samband med mina 2 skador).
När jag ringde upp dem för att teckna försäkringen så sa de t.o.m. till mig att söka ersättning för sjukhusvistelse under de dagar jag var inlagd på BB.... Det hade inte jag en aning om att min försäkring täckte ens...:o

Är jättenöjd med mitt försäkringsbolag!!!!
 
Sv: Barnförsäkring!

Jo, invaliditetsersättning kan man ex.vis få från flera men ersättning för sjukhusnatt, skador på kläder och glasögon etc. brukar man bara kunna få från ett bolag.
 
Sv: Barnförsäkring!

Ja, det är samma här. Jag är tacksam för att jag trots allt kommer att få ut ersättningen eftersom jag "bara" är sjuk mentalt, och inte fysiskt. Nåja, jag har en del skador och annat på kroppen också, men dom har jag aldrig dokumenterat. Har väl tyckt att så är det att hålla på med djur liksom ;)

Livförsäkring har jag dock blivit nekad när jag ansökt om det. Pga att jag bland annat har depressioner som symptom på min sjukdom, så ligger jag i en för hög riskgrupp. Något i den stilen var deras svar, men med lite finare omskrivningar. Jag förstår inte riktigt varför?
Är det nu som så att dom då är rädda för att jag ska ta livet av mig (Trots att jag inte är självmordbenägen) så kan dom väl helt enkelt sätta in restriktioner i försäkringen? Typ att den inte betalas ut vid självmord. Jag menar, bara för att jag bland annat har Borderline så betyder väl inte det att jag ökar i risken att vara med om en bilolycka, en brand eller annat.. Och jag vill ju också skydda min familj, såklart. Om något händer vill jag inte att dom ska stå där på bar backe.

Känns så idiotiskt.
 
Sv: Barnförsäkring!

jag är bipolär II, jag har sökt flera omgångar hos alla bolag och fått nej.... även bolaget banken har då man tecknar lån. Försöker nu igen via TH... (pratade med trevligt ombud som själv hade massa klausuler osv) Jag vill som Bebben skriver ha ett skydd om jag förolyckas.... dör utan att det är mitt fel liksom... men jag är väl högrisk även om jag bifogar intyg från min läkare varje gång så tjurar bolagshelvetena.

Dom nekade ju sambon att höja sitt "liv-belopp" för han hade MUSARM :rofl:
 
Sv: Barnförsäkring!

I vår livförsäkring är det undantag för självmord men den gäller ju om det händer annat. Har du kollat fler bolag, alla bedömmer inte lika.:)
Ja, det är samma här. Jag är tacksam för att jag trots allt kommer att få ut ersättningen eftersom jag "bara" är sjuk mentalt, och inte fysiskt. Nåja, jag har en del skador och annat på kroppen också, men dom har jag aldrig dokumenterat. Har väl tyckt att så är det att hålla på med djur liksom ;)

Livförsäkring har jag dock blivit nekad när jag ansökt om det. Pga att jag bland annat har depressioner som symptom på min sjukdom, så ligger jag i en för hög riskgrupp. Något i den stilen var deras svar, men med lite finare omskrivningar. Jag förstår inte riktigt varför?
Är det nu som så att dom då är rädda för att jag ska ta livet av mig (Trots att jag inte är självmordbenägen) så kan dom väl helt enkelt sätta in restriktioner i försäkringen? Typ att den inte betalas ut vid självmord. Jag menar, bara för att jag bland annat har Borderline så betyder väl inte det att jag ökar i risken att vara med om en bilolycka, en brand eller annat.. Och jag vill ju också skydda min familj, såklart. Om något händer vill jag inte att dom ska stå där på bar backe.

Känns så idiotiskt.
 
Sv: Barnförsäkring!

Nej, jag har tyvärr varit lite lat och inte orkat kolla alla än. Men jag ska hitta lite förnyad energi för att bråka vidare tror jag! Jag blev så besviken efter första avslaget också.. Sambon är på mig om att gå vidare, men så ska man ha ork också. Och det är en stor bristvara hos mig.

Men det får nog bli nya tag imorgon :)
 
Sv: Barnförsäkring!

Nu finns det ju s.k. massmarknadsprodukter där man inte behöver lämna in en fullödig hälsa utan bara svara på några få frågor. Kanske en sådan skulle kunna fungera för dig? Jag är rätt säker på att din sambo kan teckna en till livförsäkring oavsett om han är behäftad med musarm eller ej....:rofl: Googla runt på de stora försäkringbolagen och be dem skicka hem livförsäkringsbroschyrer + ansökan.
 
Sv: Barnförsäkring!

Det är därför man ska lösa en försäkring åt sitt spädbarn redan från början innan barnet blir sjuk. Då får man en försäkring utan reservationer.
Vi hade tänkt byta försäkringsbolag åt vårt barn, men det gick inte att få utan reservation för psykiska besvär eftersom vårt barn besökt BUP vid ett tillfälle. Det räckte för att de inte skulle godta att försäkringen skulle täcka även psykiska besvär i framtiden...

Jag blev helt stum. Man tar ju kontakt med BUP för att barnet INTE ska få besvär senare. Har man elaka mobbare i skolan så rår man ju inte för det själv.
 
Sv: Barnförsäkring!

Det är därför man ska lösa en försäkring åt sitt spädbarn redan från början innan barnet blir sjuk. Då får man en försäkring utan reservationer.
Vi hade tänkt byta försäkringsbolag åt vårt barn, men det gick inte att få utan reservation för psykiska besvär eftersom vårt barn besökt BUP vid ett tillfälle. Det räckte för att de inte skulle godta att försäkringen skulle täcka även psykiska besvär i framtiden...

Jag blev helt stum. Man tar ju kontakt med BUP för att barnet INTE ska få besvär senare. Har man elaka mobbare i skolan så rår man ju inte för det själv.
Ja tyvärr gäller det att göra det så snabbt man kan. En annan viktig sak är vad som skrivs i journalen på BVC. En del barnmorskor är försiktiga med att skriva ner allt man pratar om av detta skäl, men har man en som skriver ner allt är det läge att tänka lite på vad man tar upp, särskilt om man inte hunnit teckna försäkring... Sorgligt men sant.
 
Sv: Barnförsäkring!

Och min äldsta har reservationer för eksem för att det i BVC-journalen stod att jag frågat om det hon hade som bebis....

Den yngsta har inga reservationer alls, men har eksem - där var vi dock smarta nog att försäkra direkt.
 
Sv: Barnförsäkring!

Det är därför man ska lösa en försäkring åt sitt spädbarn redan från början innan barnet blir sjuk. Då får man en försäkring utan reservationer.
Vi hade tänkt byta försäkringsbolag åt vårt barn, men det gick inte att få utan reservation för psykiska besvär eftersom vårt barn besökt BUP vid ett tillfälle. Det räckte för att de inte skulle godta att försäkringen skulle täcka även psykiska besvär i framtiden...

Jag blev helt stum. Man tar ju kontakt med BUP för att barnet INTE ska få besvär senare. Har man elaka mobbare i skolan så rår man ju inte för det själv.

Jag vet, varför tror du vi försäkrade dottern redan i magen och vidareförsäkrade direkt efter BB? :rofl:
det enda jag tänkte då dom akutsnittade mig pga infektion var "åh nej bara inte barnet smittas och inte får bli försäkrat" :o
Eftersom jag va ko-ko när min barnförsäkring skulle övergå till 25+ försäkring så fick jag bara förlänga olycksdelen inte sjukdelen (eller livdelen) så nu letar jag som en tok efter livförsäkring.... sambon ska kolla upp hur många basbelopp han har.... och höja så vi har lika mkt båda två (om nu mitt går igenom)...
 
Sv: Barnförsäkring!

En annan viktig sak är vad som skrivs i journalen på BVC. En del barnmorskor är försiktiga med att skriva ner allt man pratar om av detta skäl, men har man en som skriver ner allt är det läge att tänka lite på vad man tar upp, särskilt om man inte hunnit teckna försäkring... Sorgligt men sant.
Jag skrev lite fel, jag menar förstås distriktssköterskor. Se break-a-legs exempel... :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har försökt sätta mig in i bolagen nu ett tag eftersom jag inte är nöjd med TH. Detta främst för att de inte skyddar barn/unga vuxna...
Svar
6
· Visningar
1 486
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp