Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnchock

Basilika skrev:
Det är bara en viss skillnad i investering :smirk:

Förvisso ... men för mig som nu råkar ha en bärbar så var det rena uppenbarelsen att den ´förutom andra kvaliteter kunde skänka frid i baksätet (åtminstone under de timmar som batteriet håller ...)

En mysig praktikresa hör jag :rofl:
MEN jag tycker du är lite gnällig, ingen spydde på dig. Min 3 åring är mästare på att spy och då spyr storasyrran av ren fasa för hon hatar spyor :D :D
Vi åker ofta långt och länge med våra barn/hästar men vi har klimatanläggning i båda bilarna och i Chryslern så sitter ingen trångt. Alla har dessutom egna läslampor i den bilen. :love:
Finns inget med mer otrolig finmekanik än en 3 åring. De kan allt de inte borde kunna (som att plocka isär en Mp3 spelare utan att något går sönder :smirk: )
När vill du att jag skickar de mindre barnen till dig? Efter att Inte_Ung har haft dem sin period eller???? :rofl:

Ja,givetvis klarar de också mycket! Men JAG föredrar treåringar och blir förvånad på hur smarta de kan vara. Min son som blir 2 år i september kan i alla fall inte dricka ur glas och äta...tja, han blir ju mätt, men gafflen håller han i ena handen och den andra handen slevar han in i munnen med. Han blir kladdig hela han! Fast, han äter ju själv och det är väl bra :)!

Hi hi skyll dig själv.

Du kunde ha valt en helt annan familj, utan barn i den aldra odrägligaste åldern att träna på.

Kan det hänga ihop med att det är pojkar ?

Mina tonårsdöttrar tjatar ungeför VARJE dag om att det är dags att boka en ny resa till Thailand. Vi som bokade julresan en vecka innan vi stack !

Jag har ju erbjudit mig att låna Inte_Ungs barn också. Så frågan är om du inte kan knöka in dina i hennes minibuss så tar jag allihop samtidigt. Känner mig ju van nu :devil:

Förresten - spyor hade inte varit nåt större problem. Man har väl katt :D. Så jag är van vid både att torka spyor i tv:n och att vakna mitt i natten av nån som står på mig och spyr.

Senast ändrad:

Xeline skrev:
Hi hi skyll dig själv.

Du kunde ha valt en helt annan familj, utan barn i den aldra odrägligaste åldern att träna på.

Jag har allt en del barnträning från förr. Men de barnen är i regel tonåringar nu, man hade glömt :angel:

SÅ odrägligt var det inte. Det är en himmelsk frid att uppleva när två illbattingar somnar samtidigt ;)

mandalaki skrev:
Så jag är van vid både att torka spyor i tv:n och att vakna mitt i natten av nån som står på mig och spyr.

Så gnäller du över kinderägg! :devil: *här behövs en smiley som tappar hakan*

/Jane

mandalaki skrev:
Det är en himmelsk frid att uppleva när två illbattingar somnar samtidigt ;)

:D

Himmelsk barnbild åt mandalaki att drömma om:

sova.jpg

Vidar fyller fyra i mitten på juli, Eskil är fyra månader i morgon.

Hehe, drogen heter "köra vagn med lättsövd bebis från hotell två km till byn, under samma tid jaga 3-åring som accelererar i full fart i fyra väderstreck nästan samtidigt, parera trafik och till slut läsa lusen av 3-åring som inte vill förstå att han inte får springa i bilfilen på kajen i riktning mot havet och titta över axeln samtidigt, hålla fast samma 3-åring till anfallet går över, trycka ner honom i vagnen och hålla kvar honom där tills han ger upp och sedan promenera på guppig väg tills han också somnar"

Vill du ha den på recept?

Sjötungan på restaurangen bilden är tagen på var för övrigt UNDERBAR :love:

Haha, ibland måste de ta igen all den energi som går till spillo när de har busat eller har "myror" i kroppen!
Själv fick jag igår köra BÅDA barnen i en enkelvagn eftersom 3 åringen var ledsen och hade ont i ett öra och därför vägrade cykla när vi skulle titta till hästarna i hagen. Lillebror som han satt på på vägen dit protesterade inte så mycket, men på vägen hem skrek storebror ÄNNU mer för att lillebror fick sitta i hans knä. Det var bara att putta på och hålla god min inför grannarna som satt ute i sina trädgårdsmöbler och drack kaffe.
Tyvärr är tvillingvagnen sönder så jag kan inte använda den till sådana här "resor" som jag köpte den för!! Varför är dagens vagnar inte gjorda till vilda barn??

...ett annat recept var att motionera 3-åringen i poolen i 9 timmar, proppa i honom spaghetti & köttfärssås samt en stor glass följt av guppande vagnpromenad lagom tajmat till bebins eftermiddagskoma :idea:

sova2.jpg

Om ni undrar varför det är sovbilder som dominerar från solsemestern så är det för att det bara är de få små ögonblicken som VAR just semester :crazy: :cool: :angel: :banana: :banana: :banana:

enya - här ser du hur vagnen ser ut. I den ligger Eskil och lyckas trots skugga, keps och solskyddsfaktor 25 bli synligt rosa till mammas stora ångest :o (javill - kolla vilken fin filt han har :love: )

skugga.jpg

enya - här ser du hur vagnen ser ut. I den ligger Eskil och lyckas trots skugga, keps och solskyddsfaktor 25 bli synligt rosa till mammas stora ångest :o (javill - kolla vilken fin filt han har :love: )

skugga.jpg
[/QUOTE]

Jag köpte en begagnad emmaljunga från - 99 tror jag det var. Brukar vara nöjd med emmaljunga, men denna är jag allt annat än nöjd med! Ryggstöden verkar leva ett eget liv och fäller sig av sig själv och hela vagnen är "rickig". 3-åringen klättrade i vagnen och satte nog sig lite väl hårt ( såg inte så farligt ut) och då delade sig sittplattan från ryggplattan. Fast det tyckte inte jag var så farligt, men när hjulen på den trillar av hela tiden (och det är inte ett och samma hjul utan det cirkulerar flitigt mellan alla 4 ), då fick jag helt enkelt nog! Jag är upprikitgkt sagt TRÖTT på barnvagnar som inte klarar av småbarn eller "vanligt" liv. Köpte nyss en ny sittvagn från Hauck, snygg att se på, mindre än vanlig och praktisk. Fast nu när jag inte har kört på några dagar så har all luft från hjulen pyst ut och när vi i söndags skulle gå på Skånes djurpark så var det punka på alla 4 hjulen! Fast det märkte vi nte förrän vi var där och var tvugna att putta upp den för backarna!! Och det ksa vara en MODERN barnvagn!! Jag var snabb att köra min äldsta sons första vagn, en brio från - 01 UTAN lufhjul och sånt modernt påfund!!

Det där med din bebis som fick färg av solen fick mig att tänka på en ung tjej som jag bodde granne med en tid. Hon och jag fick barn med två dagars mellanrum och jag var lydig och skyddade min pärla mot allt var sol hette. Hon, däremot, gjorde tvärtom! Hennes pojke sov ofta i bara blöja eller body ute i solen och hon pratade vitt och brett om hur brun han var!

Själv försöker jag hålla på kepsen på mina pojkar, de gör ju allt för att "tappa" den! Sololja har vi nte börjat använda än, men det kommer nsart så fint väder vi har här i Skåne!

Silverkedjan skrev:
(javill - kolla vilken fin filt han har :love: )
Ahh... verkligen tjusig! ;) Tycker ni verkar haft det ganska lungnt på semestern... :angel: Jag hade förresten också en ORA tvillingvagn till mina när de var små. Den är numera ombyggd till lådbil. När de blev större så hade jag en Brio Duette (stor och rejäl), till hundpromenader och en MacLaren sulky (lätt och ihopfällbar) till shopping och liknande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar