Barnböcker med ickebinära

SaraXX

Trådstartare
En av barnens kusiner är ickebinär. Vi ska såklart öva oss på att säga rätt osv, och jag skulle gärna låna hem lite böcker där ickebinära finns representerade. Någon som har tips? Mina barn går på låg- och mellanstadiet.

En av barnens kusiner är ickebinär. Vi ska såklart öva oss på att säga rätt osv, och jag skulle gärna låna hem lite böcker där ickebinära finns representerade. Någon som har tips? Mina barn går på låg- och mellanstadiet.
Inga specifika tips på bok men har du kollat Olika förlag? De har guider på sin hemsida och ibland sociala medier med olika tematiska typer av representation, tror de borde kunna ha något som passar.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 494
Senast: Lejanna
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 140
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar