Barnböcker med ickebinära

SaraXX

Trådstartare
En av barnens kusiner är ickebinär. Vi ska såklart öva oss på att säga rätt osv, och jag skulle gärna låna hem lite böcker där ickebinära finns representerade. Någon som har tips? Mina barn går på låg- och mellanstadiet.

En av barnens kusiner är ickebinär. Vi ska såklart öva oss på att säga rätt osv, och jag skulle gärna låna hem lite böcker där ickebinära finns representerade. Någon som har tips? Mina barn går på låg- och mellanstadiet.
Inga specifika tips på bok men har du kollat Olika förlag? De har guider på sin hemsida och ibland sociala medier med olika tematiska typer av representation, tror de borde kunna ha något som passar.

Liknande trådar

Småbarn För mindre barn som ska lära sig läsa. Har ni några tips på några som är bra? Har sett att det finns något som kallas läståget 1 2 och...
Svar
19
· Visningar
675
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 132
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 502
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka