Barn-verkstad planerad :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Eina

Eftersom det antagligen är så att jag inte är gravid,(fick ju min mens i tisdags, även om den var sen :smirk:) har vi bestämt oss för att köra igång verkstad i slutet av april nästa år.

Detta gör vi delvis för att vi då hunnit resa :) , sambons företag har förhoppningsvis varit med om lite större förändringar ;) (jag jobbar där oxå :angel: ), och för att föräldrapenningen kommer bli högre om vi väntar tills dess :p

Om vi lyckas direkt kommer barnet i februari :D , ungefär, annars satsar vi på mars. April är ingen bra månad, många andra i släkten som fyller år då :cool: Maj är tredje alternativet. Sen får vi se, det kan ju ta ett år, och det kan gå direkt, sånt man får se :idea:

Några tips inför verkstaden? ;) Vi har tänkt att man har verkstad varannan dag i en vecka i sammanband med ÄL :D har detta funkat för ngn annan här inne?

Sv: Barn-verkstad planerad :D

Det funkar säkert jättebra. Vi körde med principen "nu har jag nog ägglossning, ska vi se om det blir nåt?" Vi testade tre gånger, tre dagar i rad :o . Det blev ett foster, första testet, och jag är nu i v 16 :crazy: :D :banana: .

Herregud, var nu lite ödmjuk inför barnalstrande, det kanske tar 5 ÅR innan du blir gravid, så att planera vilken månad ni tänkt verkar som gjort för besvikelser.

Tagga ner och slappna av lite. Om man läser dina tidigare trådar så är du oerhört fixerad. Ta det lungt. Som cirkus skriver, var lite ödmjuk inför barnalstrandet. Barn blir inte till på kommando.

Försök att inte planera så mkt vilken månad och så... utan kör igång när det känns rätt och försök att inte låta allt kretsa kring det, i snitt läste jag det tar 7 månader att bli gravid i sverige.... man vet ju aldrig när eller om man lyckas, bara hålla tummarna och hoppas liksom! lycka till...

Får jag var lite stygg?
Väx upp innan du skaffar barn, barn är inget man beställer, det är små varelser man får om naturen är på ens sida.

Tack för alla svar. :bow:

Skulle till försvar vilja säga: man kan väl få fantisera lite?! :p

Jag är mkt väl medveten om att barn är inget man beställer, och att det kan ta lång tid innan de blir till. (Har en farbror, vars fru inte kan få barn:().

Växa upp, tja beror på vad man menar med det :smirk: . Jag är fullt kapabel till att bli mor, liksom min sambo, som är fullt kapabel till att bli pappa. :banana:

Jag vet både för och nackdelar, då jag själv är äldsta barnet, och fått ta hand om mina två yngre syskon, och extraknäckt som barnvakt till 4 pojkar ( :o ) mellan 1-12 år.

Sen kommer det ju självklart massa saker man inte är förberedd på, men är det inte så med allt? :cool:

Med mitt meddelande vill jag mest säga att vi väntar ett tag nu, och tycker Ni jag är fixerad, och spänd,är det för att jag aldrig kanske varit gravid innan. KLART man reagerar!! ;)

Eina skrev:
Jag är mkt väl medveten om att barn är inget man beställer,

Är du? Du skriver om en tidsplanering med feb- mars, men inte april, maj som tredje alternativ?!? Man kan inte planera så.

Och läs själv din sista mening: "Vi har tänkt att man har verkstad varannan dag i en vecka i sammanband med ÄL". Tycker du detta är en bra beskrivning på ert sexliv? Vill din sambo verkligen ha det så här? Det låter som om du planerar en studiecirkel eller att cirkulera däcken eller nåt. Mitt råd är att slappna av och glömma allt du nyss skrev. Annars blir det varken barn eller sambo tror jag.

Jag säger som Mimmipigg: Väx upp. Barn är inget man beställer.

Att barn är inte nåt man beställer är ju en efterkonstruktion så det smäller om det. Alla planerade barn (som inte blev till av misstag) är ju i viss mån beställda. Sen att det tar olika lång tid är superviktigt att vara medveten om så att man inte blir besviken eller tror att det hänger på nåt man har gjort fel. Men att försöka planera och att medvetet styra sexlivet så att det lättare ska bli barn gör ju jättemånga par. Jag tycker att det är mer korkat att tro att barngörandet inte alls behöver planeras (men detta beror ju på hur ofta man har sex normalt sett). Det finns dessutom trots allt relativt många som blir gravida på första planerade försöket så att låtsas som som den kategorin inte existerar bara för att det skulle kännas mer rättvist om det var så gör det inte mer sant.

Till trådskrivaren: om man inte känner exakt när man har ägglossning kan det vara praktiskt att ha sex dag 9,11, 13, 15 o 17 efter senaste mensens första dag, detta förutsatt att man har en regelbunden cykel på ca 28 dagar. Ägglossningen inträffar ju vanligtvis ca 14 dagar före mensen så har man en längre cykel får man flytta fram sexet.

Senast ändrad:

Men läs orginalinlägget "April är ingen bra månad, många andra i släkten som fyller år då" Det räcker ju att du går lite över tiden alt föder för tidigt så är det ett aprilbarn och planen sprack. Och om man nu längtar så efter barn så är väl inte släktens födelsedagar något som spelar roll?

Vill börja med att tacka MINO, NÅGON som pallar stå upp och säga vad de tycker, och inte bara går med strömmen! Klart man ska få planera lite, allt i ens liv behöver väl inte bara råka hända plötsligt?

Svar på tal:

Snuffsan skrev:
Är du? Du skriver om en tidsplanering med feb- mars, men inte april, maj som tredje alternativ?!? Man kan inte planera så. Man kan väl för tusen järnspikar låta bli att ha oskyddat sex just den månaden!! Sen om man går över, eller ngt annat oväntat skulle inträffa, är detta självklart inräknat. Man ska ju vara beredd på att få missfall i hela graviditeten, och inte ta barnet för givet någonsin.

Och läs själv din sista mening: "Vi har tänkt att man har verkstad varannan dag i en vecka i sammanband med ÄL". Tycker du detta är en bra beskrivning på ert sexliv? Nää, men OSKYDDAT SEX, du vet så man gör om man vill bli gravid?!Vill din sambo verkligen ha det så här?Jaaaa, tänka sig, det var hans förslag!! Uttala dig inte i onödan, tack... Det låter som om du planerar en studiecirkel eller att cirkulera däcken eller nåt. Ja, det var ju synd, men min tanke är inte att leka blondin, och "råka" bli gravid ett tu tre. Mitt råd är att slappna av och glömma allt du nyss skrev. Annars blir det varken barn eller sambo tror jag. På den punkten har du mer fel än du någonsin anar.

Snuffsan skrev:
Men läs orginalinlägget "April är ingen bra månad, många andra i släkten som fyller år då" Det räcker ju att du går lite över tiden alt föder för tidigt så är det ett aprilbarn och planen sprack. Ja, och då gör rör det inte mig i ryggen, men man kan väl ha en tanke bakom det hela?!Och om man nu längtar så efter barn så är väl inte släktens födelsedagar något som spelar roll? Nä, men jag vet hur det känns att fylla år nära en massa släktingar, jag tyckte INTE det var kul alls som barn, och önskar inte mina barn det heller.

Senast ändrad av en moderator:

Snuffsan skrev:
Är du? Du skriver om en tidsplanering med feb- mars, men inte april, maj som tredje alternativ?!? Man kan inte planera så.

Men man kan väll visst planera, jag ville inte bli gravid så att bf skulle komma mitt i min sambos hockeysäsong. Vi använde preventivmedel så att barnet skulle komma efter denna.

Så visst går det att ha koll, sex under ägglossning eller inte eller med eller utan preventivmedel, däri ligger skillnaden mellan att planera eller att "ta det som det kommer". Det är väll inget fel med något av dessa sätt.

Hade det inte funkat att bli gravid så att barnet hade kommit "lägligt" så hade vi ju så klart struntat i detta och varit glada när det än hade blivit.

Väx upp, man beställer inte barn??? nähä vad gör man då, så klart vet man att det teoretiskt kan bli ett barn om man slutar att använda preventivmedel. Då beställer man väll indirekt, man slutar och tänker "nu vill jag bli gravid". Skulle det vara omoget på något sätt???
Va gör alla mogna då, har de sex utan skydd och blir på smällen och tänker "å det var en skänk från ovan, halleluja"...låter i mina öron väldigt naivt.

Och har man oskyddat sex och försöker skaffa barn så har man väl

någonstans i bakhuvudet ungefär vilken månad barnet kommer att

födas, eller? :idea:

Man kan vilja bli gravid men naturen bestämmer OM du blir gravid.
Det låter så fruktansvärt naivt i mina öron att planera in när man vill föda ett barn, okej att man kan köra skyddat under en period om man vet att det strular ordentligt med bebis just då. Men, det är stor skillnad på att skydda sig mot graviditet och mer eller mindre bestämma när man ska bli gravid. Risken att man blir blåst är stor!
Den allmänna planeringshysterin hos människan har nått sin kulmen när man mer eller mindre "beställer" ett barn till ett speciellt datum.
Mitt första barn kom till snabbt och lustigt på två månader, det andra tog 5 år på sig trots hormonbehandling m.m, det tredje dök upp på första försöket alla är tillverkade i samma säng med samma karl.
Det första kom 32 dagar efter utsatt tid, det andra föddes i v 38 det tredje i v 35.
Svårt att planera nått med den hisorien eller hur?

Det är hemskt vad vissa övertolkar mitt inlägg. Visst kunde det låta som att jag var litet väl besatt av att "planera in rätt datum" men det var inte så illa som ni verkar ha tolkat det.

Visst har människan gått till överdrift med att planera in saker men det återspeglar också hur samhället ser ut idag!

Det är för mig mer patetiskt och löjligt att "strunta i risken att bli gravid" när man inte vill bli gravid - än att försöka planera in ett barn så att det blir "rätt månad". Rätt månad är alltså något man själv sätter som mål.. sen kanske man inte blir gravid på ett halvår eller mer och får en helt annan månad än man från början hade tänkt sig!

Ber om ursäkt om jag upprört er som "hatar planering och tar dagen som den kommer". Ni är självklart mycket bättre och mindre besatta än mig.

Det har inte att göra med om vi tycker om planering eller ej. Jag har läst dina tidigare trådar också, och det är inte planering du är besatt av, utan att bli gravid. Ta det lungt. Den stress som du skapar runt alltihop kan göra att du inte blir gravid. Slappna av och var lite mer ödmjuk. När det är dags så blir du gravid.

Äsch kör på bara. Håller din planering så är det ju bra. Håller den inte så blir ni väl knappast jätteledsna för barnet heller.

Jag planerade någorlunda. Ville helst inte ha ett barn som föddes efter juni och ett försök och vi fick till en bebis som kommer i mitten av maj. :)

Jag tillber dig ISIS!!! Du fattar precis hur jag tänker!! :banana:

Tur att man inte är helt missförstådd i denna värld... :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 872
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 139
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 822
Senast: ako
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat