Barn större än 2år

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Carisma72

Jag funderade på alla ni som INTE har bebisar, har aldrig ni frågor eller erfarenheter att dela med er??:(
På detta barn forum är det så mycket "smått" alltid (inget ont i det vi har alla haft och ska kanske få bebis, och jag svarar gärna med mina idéer när det går)
Jag saknar dock lite mer prat om större barn då jag har en dotter på 5 och en son på 8. Skriver ibland när jag inte kan finna svar nån annastans.
Bara en liten fundering och ingen debattstart;)
 
Sv: Barn större än 2år

Har två barn, en på 3 och en på 8.
Tror att det är lite så att man skriver mer i början av barnens liv, det händer saker på ett annat sätt.
Skriver nog mer när jag stöter på något jag behöver ventilera än bara inlägg om fantastiska saker de gjort.
 
Sv: Barn större än 2år

Ja, det är väl så.
Det händer inte så mycket nu som i början det är ju klart:angel:
Man får väl hjälpa dom "ny blivna" föräldrarna istället:idea:
 
Sv: Barn större än 2år

Min stora skrutt bli fem i sommar, men jag tycker att det har varit en del om äldre barn oxå... Fast man kanske inte har så dära "akuta" frågor då längre för att man har blivit tryggare i sitt föräldraskap, och dels kan ju faktiskt barnen själva säga vad de tycker och tänker.

Sen känner jag nog lite att ju större barnen blir, ju mer vill jag "hålla för oss själva" De har ett eget liv och börjar man prata om deras kompisar ja då är det lätt att det tas illa upp osv.
 
Sv: Barn större än 2år

Min stora skrutt bli fem i sommar, men jag tycker att det har varit en del om äldre barn oxå... Fast man kanske inte har så dära "akuta" frågor då längre för att man har blivit tryggare i sitt föräldraskap, och dels kan ju faktiskt barnen själva säga vad de tycker och tänker.

Sen känner jag nog lite att ju större barnen blir, ju mer vill jag "hålla för oss själva" De har ett eget liv och börjar man prata om deras kompisar ja då är det lätt att det tas illa upp osv.

Men vad menar du med "hålla för oss själva" , Om du har en fråga varför barnet helt plötsligt börjar göra något och du frågar oss om råd så får ju barnet inte reda på det! Och kan då inte ta illa upp.

Dom akuta svaren man vill ha finns ju inte det håller jag med om men det finns ju alltid saker som man vill höra om andras barn gör eller inte gör i en vis ålder.
 
Sv: Barn större än 2år

Jag har faktiskt haft en tonårsuppfostringstråd en gång.

Har en mycket morgontrött 17-åring. Samt en utflugen 21-åring.

Bilder på tonåringarnas rum och diskussioner om vilken utrustning man har mest nytta av i vården av dem känns inte så aktuellt när de är 188 cm långa.
 
Sv: Barn större än 2år

Men vad menar du med "hålla för oss själva" , Om du har en fråga varför barnet helt plötsligt börjar göra något och du frågar oss om råd så får ju barnet inte reda på det! Och kan då inte ta illa upp.

.

Jomen visst kan man ha någon fråga om äldre barn och det har även funnits här, men de är liksom inte lika många... Och min 4,5 åring är rätt haj på dator och har börjat lära sig att läsa så rätt så snart kan hon nog ha synpunkter på vad jag skriver om henne och det anser jag att hon har all rätt i världen att ha synpunkter på och motsätta sig.
 
Sv: Barn större än 2år

Bilder på tonåringarnas rum och diskussioner om vilken utrustning man har mest nytta av i vården av dem känns inte så aktuellt när de är 188 cm långa.

Nää- bilder på tonårsrum låter INTE som någon bra idé....:)

Stänger helst dörren så att jag slipper se eländet själv, och det är nog inget jag vill utsätta andra för.........:crazy:

Fast kan kunde ju iofs alltid starta en diskussion hur sjutton dom bär sig åt för att hitta sina saker i sina rum. Måste ha några inbyggda detektorer av något slag:p
 
Sv: Barn större än 2år

Min 16-åring sköter sin egen tvätt sedan två år och städar (plockar ordning, dammar, dammsuger) sitt rum två gånger i veckan. Dessutom ansvarar han för diskmaskinen tillsammans med ett syskon och lagar mat då och då. Han passar sina småsyskon när det behövs (han har 7 halv- och bonussyskon).
 
Sv: Barn större än 2år

Min 16-åring sköter sin egen tvätt sedan två år och städar (plockar ordning, dammar, dammsuger) sitt rum två gånger i veckan. Dessutom ansvarar han för diskmaskinen tillsammans med ett syskon och lagar mat då och då. Han passar sina småsyskon när det behövs (han har 7 halv- och bonussyskon).

HUR har du burit dig åt?????
 
Sv: Barn större än 2år

Ja du... Vet inte riktigt faktiskt. Det är väl en kombination av mig och hans pappa med sambos som har uppfostrat honom. Hoppas att hans småbröder blir likadana.
 
Sv: Barn större än 2år

Min son är 13 1/2 och min dotter 11. Sonen sköter diskmaskinen, tömmer kattlådorna och lagar mat två kvällar i veckan.
Dottern vattnar blommorna, tar in äggen och lagar också mat två kvällar i veckan.
Den av dem som kommer hem först ger hästarna eftermiddagshö i hagen och matar katterna.

Och så är de vansinnigt söta, smarta, roliga och kärleksfulla :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 909
Senast: Eurydome
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 959
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 283
Senast: movi
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 971
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp