Barn ser mer än vad man tror

Coop

Trådstartare
Min dotter som är snart 5 ska idag ha gympa. Hon älskar gympa. Vi måste åka lite tidigare till dagis för att hinna. Jag nämnde detta för henne och trodde att hon skulle bli glad över att det var gympa.

-Nä jag vill inte ha gympa!
- Men gympa tycker ju du är jättekul.
- Ja men det är en annan fröken med också och hon äter på sina snören!

Jag upptäckte för några dagar sedan att en av deras praktikanter som går i GYMNASIE, äter på sina snören som hon har på sina collagetröjor. När jag upptäckte det så hade hon snörena i munnen samtidigt som hon talade om för alla barnen att de skulle sätta sig och äta mellanmål.
Så dottern har också snappat upp detta och tycker att det är lite äckligt :D
 
Sv: Barn ser mer än vad man tror

oj då! Det är ganska mycket äckligt. Vad säger man?

Satckare, det lär ju vara världens smittorisk! om nån unge tar på dessa snören..eller nåt.
 
Sv: Barn ser mer än vad man tror

Ja troligen är ju detta något som hon gör utan att tänka på det, men som "vuxen" ska man ju förgå med gott exempel. Och man anses väl kanske inte så vuxen om man fortfarande i senare tonåren tuggar snören som man kanske kan se barn göra som går i lågstadiet :rofl:

Vi får väl se om något av barnen på dagis säger något högt och om dottern kommer hem med någon ny kul kommentar :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 124
Övr. Barn Jag är väldigt blyg som person. Min man ( fd då....;)) sa alltid att jag var socialt handikappad- och ja, det ÄR jag. Jag pratar inte...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 697
Senast: Enya
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp