break_a_leg
Trådstartare
Mina barn har hästvana sedan födseln, den äldsta har ridit sedan 4 års ålder och vi köpte en egen ponny när h*n var 7. Det är en toppenponny som trots sin envishet är en pärla(barnet kunde ett tag rasa av honom fem gånger på en timme utan att det gjorde något). Dock är det inte något direkt att tävla med, så vi har köpt en ny ponny. Vi har provridit den flera ggr, barnet har ridit ut den med sällskap på det gamla stället, den är meriterad etc. Provridningarna gick över förväntan och den verkar trivas hos oss. I början gick ridningen hemma bra, sen kom snön och det blev några bockserier (barnet satt kvar). Nu har barnet blivit rädd för att rida den nya ponnyn...
Jag känner mig som en idiot som köpt en ponny som h*n blir ledsen av att rida, man vill ju inte tvinga sitt barn till något dom tycker är otäckt. (Barnet ifråga är inte någon nybörjare utan har vunnit LB-klasser)
Finns det någon som varit i samma situation och vad gjorde ni?
Jag känner mig som en idiot som köpt en ponny som h*n blir ledsen av att rida, man vill ju inte tvinga sitt barn till något dom tycker är otäckt. (Barnet ifråga är inte någon nybörjare utan har vunnit LB-klasser)
Finns det någon som varit i samma situation och vad gjorde ni?