Barn och vägglöss

Pinus

Trådstartare
En vän till mig har sitt barn varannan vecka, varannan vecka bor barnet hos hens mamma. Nu har det kommit fram att det hos mamman finns fullt av vägglöss. Kommunikationen mellan min vän och mamman är tyvärr inte bra. Kan min vän på något sätt hålla barnet hos sig tills vägglusproblemet är åtgärdat? I mina ögon känns det som ett ganska seriöst välfärdsärende vad gäller barnet...?
 
En vän till mig har sitt barn varannan vecka, varannan vecka bor barnet hos hens mamma. Nu har det kommit fram att det hos mamman finns fullt av vägglöss. Kommunikationen mellan min vän och mamman är tyvärr inte bra. Kan min vän på något sätt hålla barnet hos sig tills vägglusproblemet är åtgärdat? I mina ögon känns det som ett ganska seriöst välfärdsärende vad gäller barnet...?

Vägglöss är ju inte ett hygienorsakat problem, och dom kan krypa från en lägenhet till en annan. Dom kommer hit via resväskor bland annat.

Men givetvis vore det shysst och en smidig lösning om barnet kan bo extra hos din vän medans saneringen sker.

Obs, nu antog jag att andra föräldern bor i lägenhet och att hyresvärden är inblandad i vägglussaneringen. Bor hen i hus, och inte tänker göra något åt lössen, så tycker jag absolut att det är rimligt att kontakta soc för rådgivning.

Kan dom inte prata med varandra får hen väl se till att dom ordnar en medlare.

https://www.folkhalsomyndigheten.se...synsvagledning-halsoskydd/skadedjur/vaggloss/
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 240
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 990
Senast: mars
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 828
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Skaffa barn eller inte
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17
  • Regler sportkörning

Omröstningar

Tillbaka
Upp