- Svar: 25
- Visningar: 1 705
Människor, framförallt barn söker sig till olika sammanhang för att utforska sin identitet. Att barn söker sig till therianer kan bero på att det är en trend i sociala medier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Artikeln handlar blandannat om en 12åring så långt ifrån före skolåldern.Kanske, kanske inte, du hoppade knappast in i hjärnan på alla i klassen. Jag tror dessutom att det är långt ifrån alla som identifierar sig med ett djur och ju äldre man blir dess färre blir det.
Det jag menar är att det för barn i synnerhet små barn så håller de på att utforska världen. Att leka katt och vara katt för en stund, en dag, en vecka eller kanske längre är för vissa barn samma sak, och de flyter in i varandra. Min erfarenhet är att det ofta handlar om mindre barn före skolåldern. Vissa leker bara och känner sig aldrig som djuret/prinsessan eller vad det kan vara, andra växlar och somliga går in i rollen.
Skrev jag att det aldrig förekommer i andra åldrar?Artikeln handlar blandannat om en 12åring så långt ifrån före skolåldern.
Känns lite som en form av verklighetsflykt?
(Spånar bara nu, finns säkert många olika anledningar...)