Barn #2 större?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sorbe

Trådstartare
Vet inte om detta har diskuterats tidigare? Kanske redan finns en tråd?

Har tänkt på det ett tag, många personer jag känner som har flera syskon har jag märkt att andra barnet oftast har blivit större än första barnet. Att nummer ett blir lite "mindre" oftast smalare och barn nummer två blir kraftigare och ibland längre. Sen har jag inte tänkt så mycket på de som har fler syskon än två, men känns som barn nummer tre vart mittemellan ettan och tvåans storlekar om inte nästan likadan som ettan.

Någon som hängde med?
 
Sv: Barn #2 större?

Mina ungar har blivit större och större. Jag har
fyra stycken.
 
Sv: Barn #2 större?

Jag hängde med men det stämde inte på mina barn. Alltså det sista om att trean skulle vara mitt i mellan.

Min etta vägde 3510 g och var 52 cm efter 43 veckor i mammas mage.

Min tvåa vägde 3770g och var 50 cm när han legat i magen 39+6

Min trea han var bjässen :) Vägde 4300g och var 50 cm efter 40+6 i min mage. Dessutom hade jag grinat mig till en utspark så jag vill inte veta vad han skulle vägt om han legat kvar längre.
 
Sv: Barn #2 större?

Jag syftar lite mer när de blir äldre. När de börjat växa mer i tonåren.
 
Sv: Barn #2 större?

Missuppfattade visst frågan. :crazy:

Jag har bara två tonåringar och tvåan är definitivt
tunnare än ettan, som också är smal. Längden blir
nog densamma på herrarna.
 
Sv: Barn #2 större?

Förtydligar det lite,

Familj #1
Barn #1 - "normalbygd" till smal
Barn #2 - lite större än #1, alltså lite kraftigare och längre
Barn #3 - "normalbygd" till smal, som #1 alltså.

Familj #2
Barn #1 - smal
Barn #2 - större än #1.

Familj #3
Barn 1# - smal
Barn 2# - större än #1
Barn 3# - precis som #1

Ser du sammanhanget? Barn nummer ett och tre är mindre än barn nummer två som har blivit större om du förstår?
 
Sv: Barn #2 större?

Jag är längre än min lillasyster. Smala är vi båda två. Vi har inga fler syskon.

Stämmer alltså inte på oss.
 
Sv: Barn #2 större?

stämmer faktiskt i min familj, jag är lång och smal.
Sen är iof mina yngre syskon tvillingar, men den av dom som föddes först är lite "större"
 
Sv: Barn #2 större?

Stämmer inte på mig och mina syskon.
Äldsta brorsan var inte så lång och smal.
Bror nr 2 är inte heller så lång, och smal.
Jag som är nr 3 är normalbygd, åt det smala hållet.
Lillasyster är lite rundare än medel.
Och yngsta systern är rätt kraftig.
 
Sv: Barn #2 större?

Totalt tvärtom för oss.

Nr 1, megaklump som nyfödd, föddes på utsatt tid - lång och ganska kraftig benstomme (elitidrottare)
Nr 2, mindre klump som nyfödd, föddes på 35 minuter två veckor innan beräknat - kortare än nr 1 med ungefär samma kraftiga benstomme.
Nr 3 (jag), var på väg från grav.vecka 20, liten skit som nyfödd (8 veckor för tidigt) och fortfarande kortast och hmm... ja, jag var ganska smal (är fortfarande smalast bortsett från bebismage) men med lite "kraftigare" benstomme.
 
Sv: Barn #2 större?

Stämmer på mig och mina 3 äldre bröder!

Äldste halvbrorsan : 174 cm och 75-85 kg??? normalbyggd
näst äldste halvbrorsan : 186 cm och kraftig hela han säkert över 100 sträcket
Jag : 172 cm-normalbyggd päronformad väger i form 73-77 kg

Sedan har jag en normalbyggd men just nu överviktigt lillebror som väger 95 kg och är längre än mig iallafall men inte mycket och en tunn lillasyster på 63 kg och 170 cm.

Mina barn är bara 3½ och 10 mån men lillebror är lika lång men mycket tyngre än storebror i samma ålder!

På mina kusiner stämmer det då rakt inte.
 
Sv: Barn #2 större?

Min äldsta bror är mycket mindre än min mellanbror :p

Jag är det tredje barnet och jag är mindre än första brodern

Jag: Typ 170
Äldsta brorsan: typ 175
Yngsta brorsan: typ 185 :eek:
 
Sv: Barn #2 större?

Jag kanske är undantaget som bekräftar regeln. Min andra vägde nästan hälften av vad den första vägde; 2010 jmfr med 3930 :crazy:
 
Sv: Barn #2 större?

Stämmer inte på mina barn.

1:an (16 år) - "Normalkort" (ca 162) och normalt byggd.
2:an (14 år) jättekort och jättesmal
3:an (8 år) lite över medellängd, och ganska smal.
 
Sv: Barn #2 större?

Stämmer inte på oss.

Jag är mellanbarn och är smalast av oss tre syskon.
Brorsan (äldst) är längst ca 180 cm. Jag är ca 172 cm och lillasyster lika lång.
Jag är en sån som inte lägger på mig, medan både bror och syster har lite mer hull och lätt för att lägga på sig.
 
Sv: Barn #2 större?

Nix.
Sonen var jättestor och dottern är helt normal. :) ja till utseendet i alla fall!!:) Sonen är äldst alltså.
 
Sv: Barn #2 större?

Tvärtom för mig och min syster.

Jag är äldst, 170cm lång och har ett par kg för mkt:angel:
Lillasystern är 160cm och väger ca 50kg så hon är den smala hon;)
 
Sv: Barn #2 större?

Här stämmer det inte. Vårt andra barn är vårt minsta. Har fyra att jämföra med.... De har alla vägt ganska lika. endast diffat på ca 100 gram sinsemellan vid födseln. 3 st 48 cm och en 47 cm lång.

Vår yngsta är nio månader nu. Så jämför jag fram till den åldern så är andra barnet klart minst. -Men inte mindre ettrig för det :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 099
Senast: Praefatio
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 229
Senast: Liran
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 712
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp