barfotaskor till hästen

S

__Stilett__

min häst går barfota, han är 3½ år, han har haft skor på sig en gång, fram, men förutom den gången alltid gått barfota.
Det går bra på mjukt underlag, i skogen etc men grusvägar så ömmar han en del. så vid nästa hovbesök åker antingen skor på runt om, eller så funderar jag på att låta han gå barfota iaf bak och bara sko fram. Vill i så fall köpa in ngn slags boots/sko till hans bakhovar, men dom måste va broddade, för att kunna rida ut vintertid på halkiga underlag. Vart kan man beställa detta? och hur tar man reda på storleken?

Liknande trådar

Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
844
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 379
Senast: Miingla
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 916
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka