%¤### barfotaboots!

Mabuse

Trådstartare
Medryttarhästen har ömtåliga fossingar, och ska ha såna där barfotaboots på fötterna sen några dagar tillbaka. Red med dom första gången i lördags, då var den ena väldigt knepig att få på men det gick till sist tyckte jag. Men idag var det komplett :devil:-la hopplöst. Jag och sambon stod och slet i 45 minuter med den ena skon innan vi till slut gav upp, så det blev ingen ridning idag. Ska de vara så eländigt svåra att få på? Finns det nåt hemligt knep eller hur gör man?

Sv: %¤### barfotaboots!

Kommer inte ihåg märket, men de har som en liten blå rund sak på framsidan som man snurrar på för att dra åt dem, så dras några stålvajrar fast på framsidan. För att lossa dem drar man den runda grejen rätt ut. Problemet var att det inte gick att få på skon i bakkant, så den veckade sig. Det kändes som om man skulle behövt ett skohorn.

Boaboots?
Mina var svåra att få på precis innan verkningen, men nu är det inga problem. Har du valt rätt storlek?
Sen kan man se till att kanten på hoven är ordentligt avrundad så att skon glider på bättre.

Det är inte jag som har köpt dem, det är ägaren. När de väl sitter på sitter de bra, men det var stört omöjligt att få på dem. De är dock köpta till bakhovarna, och framhovarna är lite "plattare", så det kanske är därför de inte går på då?

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 817
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 190
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela... 2
Svar
21
· Visningar
5 604
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka