Ena min häst har stor hålvägg på ena framhoven. Hovslagaren försöker få på sko hela tiden för att jag ska kunna rida ( hon är inte halt eller verkar ha ont och så är hon i toppkondis), men hon tappar den direkt det blir fuktigt ute
Igår tappade hon den igen för 3:e gången, hovslagaren ska komma ut i veckan, visste inte vilken dag.
Jag kan inte rida henne, inte ens på gärde för risken finns att hoven går sönder riktigt mycket pg a att hovslagaren klippt upp hovväggen ganska mycket.
Nu har mina tankar börjat vandrat till att skaffa mig ett par barfotaboots ( säger man så?). men har massvis av funderingar över det..
- Hur länge håller de ?, hon rids 4-5ggr/v på mycket grusväg.
- Kan man bara ha den på en hov och låta den andra framskon sitta kvar, eller blir det felbelastning? Måste man alltså ha på bootsen på båda fötterna eller kan hon gå i hagen med en sko och när vi rider tar jag på bootsen på hoven där skon saknas.
- Tittat på H**ks två modeller, skiljer en del i pris, är de bra båda två ?.
Eller finns det några andra bra i ungefär samma prisklass ?
Bomba mig med information om dessa då jag är helt ny inom barfotaboots.
Är de lätta att sätta dit, ta av och rengöra ?
Igår tappade hon den igen för 3:e gången, hovslagaren ska komma ut i veckan, visste inte vilken dag.
Jag kan inte rida henne, inte ens på gärde för risken finns att hoven går sönder riktigt mycket pg a att hovslagaren klippt upp hovväggen ganska mycket.
Nu har mina tankar börjat vandrat till att skaffa mig ett par barfotaboots ( säger man så?). men har massvis av funderingar över det..
- Hur länge håller de ?, hon rids 4-5ggr/v på mycket grusväg.
- Kan man bara ha den på en hov och låta den andra framskon sitta kvar, eller blir det felbelastning? Måste man alltså ha på bootsen på båda fötterna eller kan hon gå i hagen med en sko och när vi rider tar jag på bootsen på hoven där skon saknas.
- Tittat på H**ks två modeller, skiljer en del i pris, är de bra båda två ?.
Eller finns det några andra bra i ungefär samma prisklass ?
Bomba mig med information om dessa då jag är helt ny inom barfotaboots.
Är de lätta att sätta dit, ta av och rengöra ?