Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, min tanke var knappast att göra det till en fight och en fråga i ett inlägg kan nog inte räknas som en konflikt heller. Kändes mest som du gick in med näbbar och klor för att försvara ett fenomen som jag egentligen inte ens attackerat.
Tja, trots 250 inlägg om boots och dyl så kan nog frågan gällande varför man inte, för en kort period om det gäller hästens hälsa eller användbarhet, skulle kunna slå på skor vara berättigad men som du säger är det nog en annan tråd.
Ps. Har verkligen, efter flera år av häst-
ägande landat på ett, för oss, perfekt
ställe; lösdrift, fri tillgång, flera kompisar
i hagen och barfota!
Tack för tips om andra forum.
När det är hjärtefrågor som diskuteras så visst blir det lätt att man "tar i". Jag överväger som sagt skoning men det är verkligen ett svårt beslut, det är nog svårt att förstå om man inte är av samma åsikt i hovfrågan.
Man kan jämföra med andra saker som är viktiga för var och en i ens hästhållning. Till exempel utevistelse eller att hästen går med andra hästar i hagen och inte ensam.
OM omständigheterna kräver att hästen exempelvis står inne eller får gå ensam i hagen så visst, då får man göra det. Men det står inte överst på önskelistan av möjliga scenarion/lösningar och man blir ju tyvärr ibland tvungen att välja sista utvägen när man uteslutit andra metoder.
Eftersom Erucj stått i 9 månader pga av skada och vi bara varit i gång i två mån nu så har jag inte "råd" att låta honom stå. Min lilla har varit igång från april till nu så jag har inte samma "panik" där, han kan hänga lite i hagen några veckor.
Faktum kvarstår dock att de med största sannolikhet kommer göra små hål på varandra om jag har dem broddade i hagen... Blir så trött