Nej det har jag inte.
Det jag kan om barfotaverkning har jag i stort sett läst mig till. Det finns många kunniga människor på nätet som hjälper varandra genom att dela med sin av sin kunskap.
Bla är det norska barfotaforumet på Yahoo väldigt välbesökt.
Många lägger ut bilder på sina hästars hovar och man kan både se på dessa och få synpunkter på de bilder man själv lägger ut.
Har bekanta i Norge som varit på kurser och som gett mig tips och synpunkter när de varit på besök.
Sen fick jag från det jag var liten följa med en vän till familjen som är hovslagare ut och sko så jag har sett många skoningar och verkningar, men det var inte förrän jag köpte min häst som jag var tvungen att verkligen försöka sätta mig in i det här med hovar. Tyvärr var jag inte tillräckligt kunnig när jag anlitade den första hovslagaren vilket jag bittert fått ångra...
Hovslagaren jag "har nu", som är den som fick dra av skorna på pållen, tittar till oss ibland och är mycket nöjd och en smula förvånad över resultatet, han trodde knappt att han skulle klara att gå barfota även fram. Men det funkar, även om det har tagit tid.
Skillnaden på pållens hovar är jättestor!
Som tur är sliter min häst hovarna jämnt vilket ju gör det mycket lättare för en amatör.