Barefoot arizona nut eller freemax western?

Nea_

Trådstartare
Nån som kan rekommendera nåt?

Kort, rejält bred häst med ganska rak rygg. Vi har inte hittat en bomwestern som funkat. Hästen har en bomlös chezz calido som han älskar men vill ha wn western också :)
wp_20150627_004_558ef8052a6b225fc0fa0819.jpg

wp_20150627_002_558ef7f8e087c3336c9843dc.jpg

Jag har tre Barefoot Arizona Nut och älskar dem. Kan inte jämföra med Freemax eftersom jag inte har provat någon, men jag är helnöjd med mina Barefoot. Hästarna med. :D

Jag har tre Barefoot Arizona Nut och älskar dem. Kan inte jämföra med Freemax eftersom jag inte har provat någon, men jag är helnöjd med mina Barefoot. Hästarna med. :D

Hur är dina hästar byggda? Såg att strl 0 inte fanns, hur tycker du storleken är? Har du nån bild? Jättetack för ditt svar nuten är den jag är mest sugen på.

Hur är dina hästar byggda? Såg att strl 0 inte fanns, hur tycker du storleken är? Har du nån bild? Jättetack för ditt svar nuten är den jag är mest sugen på.

Hej!

Mina hästar är lite olika byggda. En är smal, med manke och lång rygg, och sadeln ligger perfekt. Ibland kan jag dock tycka att den glidit lite bakåt på just honom, men det är en kallblodshingst som är otroligt bred i bringan och smärt som en vinthund i övrigt, och han tar så långa kliv att jag tror att sadeln åker lite bakåt utav hans kraftfulla rörelser. De andra hästarna är tjocka och breda utan manke och sadlarna ligger helt perfekt.

Jag är ganska liten och trivs perfekt i str 1.

Det trevligaste är att köpa en begagnad sadel, då är den redan mjuk och insutten. En ny är lite stel och många upplever dem som breda. Men de mjuknar till sig med tiden. Fördelen med de nya är att de numera kommer med mockasits, det är superbra. De äldre har vanlig lädersits som blir något halare om man rider i vanliga byxor. Men det funkar det med.

Jag har bilder, men vet inte hur man lägger upp dem här. Totalt oteknisk...

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 033
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 654
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 953
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 903
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka