Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man dela tio kort och funkar de även på bussen från flygplatsen?Vi körde också på 10-kort vill jag minnas . Blev rekommenderade det.
Från Girona får man köpa särskilda biljetter. Flyger du till El Prat så funkar vanliga pendelkort.
Sv: Barcelona, tips och förslag
*kl*
Har tyvärr bara varit på en snabbvisit över dagen i Barcelona.
Men om/när jag kommer dit igen ska jag absolut se ALLT jag kan av Gaudi, inte "bara" Sagrada Familia.
Alltså, situationen är ju rätt känslig nu men när vi var där i slutet på -12 talade min sambo spanska överallt och möttes inte av några upprörda miner alls. Jag körde på engelska som ju funkar hyfsat, långt bättre än i till exempel Madrid. Jag skulle börja på spanska mycket hellre än att börja på engelska och om någon sedan heller kör på katalanska, ja då får du väl växla till engelska. Men det är så grymt mycket turister i Barcelona, tror inte att du ska ha några problem.Någon som har koll på hur det är med katalanska/spanska, är de flesta Barcelonabor OK med att prata spanska? När jag var i Barcelona 2004 var det en av kyparna jag träffade på som inte ville prata spanska (katalanska eller engelska gick bra). Funderar på om detta kan ha blivit mer utspritt i och med att tankarna på självständighet blivit vanligare.
Jag skulle börja på spanska mycket hellre än att börja på engelska och om någon sedan heller kör på katalanska, ja då får du väl växla till engelska. Men det är så grymt mycket turister i Barcelona, tror inte att du ska ha några problem.