Barbackasadel?

T

tiffy

Jo, har nyligen köpt en 'barbackasadel' , bomlös i fårskinn. den är otroligt skön att rida i och man kommer mkt närmare hästen.. Min häst har haft ryggproblem och jag har hört att bbarbackasadeln ska vara bra för (spec) hästar som haft ryggproblem. Har också en bra dressyrsadel, så jag varierar liksom lite ;) .Ville bara höra er andras åsikter om barbackasadeln. Har också märkt att den trycker lite mot manken (min häst har ganska hög manke..) , kan det vara farligt? Ligger barbackasadeln överhuvudtaget bra på hästen? vore kul att höra andras åsikter :) !

Sv: Barbackasadel?

Är det en barbackapadd eller en bomlös sadel? Barbacka betyder ju "utan sadel" så det kan ju inte vara en barbackasadel...

Vill du veta mer om bomlösa sadlar och andras åsikter finns det MASSOR av trådar om ämnet, läs gärna dessa och fortsätt på de trådarna.

Själv rider jag i en Torsion Endurance som jag och hästen trivs superbra med.

Sv: Barbackasadel?

Jag antar att den handlar om "barbackasadeln" från Christ, förstår inte varför de kallar den för sadel, det är en barbackapad. Tjock fårskinnsdyna med en gjord till. Det är inte en bomlös sadel.

Liknande trådar

Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 813
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 423
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka