Barbackapad

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 989
N

Nea

Hej!

Jag letar efte en vettig barbackapad men kan inte hitta någon. Hittar endast bomlösa sadlar, som i och för sig verkar trevliga, men det är inte riktigt det jag är ute efter. Är det någon som vet var jag kan få tag på någon bra?

Sv: Barbackapad

horsedream marknadsför väl en i lammull med handtag och stigläder med stigbyglar?

Tror att den kan köpas på Kefly bla,
sök efter horsedream, barbackapad, eller kefly på www.google.se tillexempel.

JAg tror att det finns ett par st. ute på tradera just nu faktiskt!

Jag ville helst ha en utan stigläder och stigbyglar. jag har sett en för många år sen som var jätte bra, men jag vet inte vilket märke det är.

När jag söker på google får jag mest fram bomlösa sadlar. Men det var ju jätte bra med märken, för då är det ju lättare att hitta sedan.

Vore tacksam för fler förslag.

Jag har sytt en själv av en tjock teddyvojlock.
Den funkar utmärkt :) :)

jag använder en vanlig tjock westernpad och en ridgjord där man kan ha stigbyglar eller låta bli. den har långa stroppar och kort magdel som man kan byta ut. inga handtag, lite sport måste det vara.

Jag har också använt en westernpad, men med en loungergjord, och den är lite obekväm.... känns som om jag har blåmärken på insidan av låren.... men då kanske en ridgjord är ett alternativ.... Handtag behövs ju absolut inte - det är väl det de har manen till :)

jag hade en ridgjord tidigare.. den kändes lite mot låren, men det är nog mindre än med en longergjord.

när jag rider barbacka brukar jag bara ha en teddypadd och täckesgjord eller poly pad och täckesgjord (poly paden är gudomligt skön), men det kanske inte är det som du är ute efter? det är ju i alla fall utan stigläder och stigbyglar...

longergjord hade jag innan jag köpte ridgjorden, den skavde som du säger lite mot benen, ridgjorden känns lite mer slimmad. jag har ridit rätt många mil med den under vintern (varit utan sadel :angel: ) och det har funkat bra. dock mest skritt, vågar bara galoppera i uppförsbackar när jag rider barbacka *quarter med stoor häck*. har i nödfall använt den för att sitta upp, dock inget som rekommenderas att göra ofta, man får parkera i en backe med hästen längst ned, och lägga sig över ryggen på den så man inte klättrar för mkt i gjorden. men duger i nödfall om inget finns att klliva på.

23509.jpg

Barbackapad - länk (samma som ovan!)

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
759
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka