TeamLundVer
Trådstartare
Bredvid svaraknappen finns det en som heter ladda upp en fil och visa den känn du ladda upp direkt från mobilenHur är det enklare nu än förr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bredvid svaraknappen finns det en som heter ladda upp en fil och visa den känn du ladda upp direkt från mobilenHur är det enklare nu än förr?
Aha, det går att ladda direkt från kameran utan att de finns på nätet?Bredvid svaraknappen finns det en som heter ladda upp en fil och visa den känn du ladda upp direkt från mobilen
JuppAha, det går att ladda direkt från kameran utan att de finns på nätet?
Herrejävlar vad icke spännande att tapetsera med den takhöjdenJag spelade in en liten film igår så nu kan ni få se lite mer vad som hänt där hemma
Det ser inte ut som om det händer alltför mycket just nu. Elen håller på att dras, vilket iofs är jättebra och en nödvändighet men för blotta ögat ger det inte alltför mycket. Utöver det håller vi på att förbereda för byta av tak på det gamla huset samt tak över den nya entrén som vi har byggt ut i norrläge.
Vet inte om jag skrivit det innan men det är alltså 2 tillbyggnader samt en rivning och uppbyggnad av en tillbyggnad som vi håller på med. Rivningen och uppbyggnaden (söderläge) är vi klara med.
Tillbyggnaden i norr (entrén) ska förhoppningsvis få tak i helgen och tillbyggnaden i öst är den stora som jag uppdaterat mest om här i tråden.
Här kommer filmen iaf.
Jag har strukit tapetsering helt och hållet ur planen faktisktHerrejävlar vad icke spännande att tapetsera med den takhöjden
Nu kan man ju inte se dom gamla bilderna alls tidigare i tråden så jag måste fråga. Ska ni ha så högt i tak i de små rummen? Ska ni nyttja den höjden till sovloft eller hur tänker ni där?
Coolt blir det. Och det är ju suveränt att förvara på höjden i en klädkammare. Ni få ha en sådan där biblioteksstege på hjul.Ja det blir öppet upp till nock i alla rum utom i våra kontor där vi har sovloftet ovanför.
Barnens rum blir ca 4,8m där det är som högst. (syns kanske inte på filmen men de är 12kvm så helt ok storlek även utan loft). När barnen blir äldre kommer vi bygga sovloft (eller loft och loft, det blir ju ganska högt i tak ändå) över en del av deras rum.
Badrummet och vårt sovrum kommer få ha kvar rymden som blir. Badrummet har till största delen 3,60 som max takhöjd. Lite högre precis vid dörren bara. Vårt sovrum har nog ca 4,8m också men där vill vi ha takhöjden.
I klädkammaren känns det just nu som ett tornrum. Vi får väl se hur det blir där sen. Gott om plats för förvaring om inte annat.
Kan inte låta bli att le åt att det är samma tegel i skorstenen som på väggarna,jag trodde alla eldfasta tegel var röda.Han hade sågat bort det vidriga taket över ytterdörren också. Snacka om skillnad! Hjärtat tog ett glädjeskutt
Svårt att tänka sig kanske men taket fortsatte snett ner över ytterdörren så takhöjden var max 190cm
Visa bifogad fil 13424
Tja med tanke på hur resten av huset har byggts så skulle ingenting förvåna mig men varken sotaren eller besiktningskvinnan hade något att anmärka på just det så jag antar att det finns i andra färger ocksåKan inte låta bli att le åt att det är samma tegel i skorstenen som på väggarna,jag trodde alla eldfasta tegel var röda.