Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är.

Livet strömmar i mig och utanför mig och tar mig på upptäcksfärd. Ofta kan jag känna mig saligt lycklig utan anledning, lika ofta kan jag känna mig vemodig. Ibland gifter sig dessa känslor med varandra och lämnar mig full av förundran.

Poängen med att ha känslor är att känna dem. Det kan kännas skönt eller obehagligt. Känslorna delar inte in sig i "bra" och "dåligt". De bara är och alla ingår.

Just nu står jag inför en separation och flytt. En period i mitt liv är slut och en ny ska börja. Jag är inte rädd. Det ska bli spännande att se hur livet formar sig. Men det är jobbigt att flytta. Man packar ihop sitt liv och drar mot okända marker. I trädgården står mina älskade växter. Undrar hur många jag kan ta med mig?

Lite oro känner jag också för det jag lämnar men det finns inte så mycket jag kan göra åt det.

Just nu flyter jag bara med och låter livet omfamna mig. Jag vet att jag kan surfa åt rätt håll när jag behöver ta rodret.

Min underbara kloka chef skrev på sin blogg en gång:

"Skaffa en ratt, lär dig styra den och kraften kommer alltid att vara med dig.
Andas och njut!"

Ja, det ska jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
34
· Visningar
6 358
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 570
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
2
Svar
38
· Visningar
4 347
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur