Bara sko bak?

Merali

Trådstartare
hej! Jag är fundersam, kan man sko endast bak? Min ena häst sliter mycket bak och skulle inte vilja sko runt om...

Precis som att man bara kan sko fram, går det utmärkt att bara sko bak.

Se bara på travhästar, de har skor lite hur som helst. Vi med ridhästar är ofta lite efter.

Anlita en duktig hovslagare. :)

Det går utmärkt att bara sko bak. :)
Reininghästar är ofta skodda bara bak, liksom Travare som någon skrev här ovan.

Jag hade valt boots vid ridning om det enda den behöver är slitskydd. Dumt att sko en häst som eg mår bra av att vara barfota. :)

Nu rids inte han så mycket och är då rädd för att han ska slita ännu mera när jag rider mera sen :)

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
503
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: Askur2017
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
650
Senast: Miingla
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30