Bara krånglar

T

troll-tord

har ett kallblod som bara krånglar med mig..
när jag fick han så var han hur snäll som helst men nu fjantar han sig bara. skulle longera han då stack han bara iväg. men han är snäll när man pysslar om han men man kan inte rida på han. för han bara sparkar bakut eller sticker iväg. så snälla är det någon som har något tips på vad man kan försöka med.

Sv: Bara krånglar

Om den mår bra fysiskt, kan det vara så att den testar dig för att se om den kan ta över. Det bästa råd jag kan ge är att du isåfall tar hjälp av en duktig tränare, det är nog det bästa man kan göra om man själv inte riktigt kan hantera situationen. Sedan kan det vara bra att jobba mycket från marken, så att din häst lyssnar på dig innan du sätter dig på den. Lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 640
Senast: Freazer
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: Cs218
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 541
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar