Bara den ena jagar

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare *Moldi*
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 708
M

*Moldi*

Heej på er!! :bump: Jag har två katter en hane och en hona. Flickan, Sessan brukar döda möss och fåglar och lägga på trappan utanför dörren, men hon äter dem inte :confused: . Antar att hon bara vill leka... Den andra katten som är hane jagar aldrig. Vet inte riktigt varför... Vad tror ni? Mina katter är i alla fall de finaste på jorden! :banana:

Sv: Bara den ena jagar

Honan brukar vara bättre på att jag eftersom hon måste skaffa mat till sina ungar så det sitter väl i generna medans hanarna brukar vara lite lata och få det serverat.
Min hona jagar super bra och lillkillen brukar få dom om hon är mätt men ibland kan han gå ut på jakt.

Din hona jagar åt sin "korkade" familj som inte förstår hur smaskigt och nyttigt det är som hon bär hem åt er. :d :d :d

Ja, frågan är bara hur nyttigt det egentligen är för människor att äta möss... :p

katter tar hem sina byten för att visa att dom tycker om en :p

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 345
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att... 2
Svar
33
· Visningar
3 522
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka