Bantningsfråga - hur fort?

Q

qrumelur

En fråga om bantning.
Hos människor heter det ju att det inte är bra att tappa i vikt för fort. i viss mån reglerar ju kroppen det själv också genom att man når såna "nivåer".

Men hur "fort" kan en häst egentligen banta?
När bör man kunna se resultat?

Skulle bli jätteglad om ni som lyckats få ner era hästar i vikt ville visa före/efterbilder och berätta hur lång tid det tagit.

jag vet att "upprag bantning"-tråden finns men det är åtskilliga hundra sidor som handlar mycket om metoder mm. Jag är inte intresserad av det.
Otålig/nyfiken på när jag kan se resultat. :)

Sv: Bantningsfråga - hur fort?

Har läst en studie där hästarna tappade i snitt 0,5 kg/dag. Då hade de en väldigt restriktiv foderstat och motionerades på 65% av maxpuls tre dagar i veckan.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 664
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 432
Senast: saddleman
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 044
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka