Solis

Trådstartare
Jag har en collietik som är lite för rund och go´om sin mage. Hon behöver bantas och dessutom motionera lite mer, är lite av en "soffpotatis" och matte har haft dåligt med tid ett tag... :crazy:

Finns det någon som har ett bra tips på lågkalorifoder som man kan ge? Finns det något sådant foder där pälsen inte blir så lidande? Har för många år sedan gett ett bantningsfoder från Hill´s, men man var tvungen att ge olja som tillskott för att inte pälsen skulle bli risig.

Tiken äter just nu Axess.

Sv: Bantning

Axess är vad jag vet ett lågkalorifoder... Vet inte vad som skulle ge mindre energi än så... Royal Canin har ett lightfoder. Det finns Carrier light, sen har specifik också ett lightfoder. Men med alla lightfoder så får du ju räkna med att pälsen blir dålig.

OK, det får bli olja som tillsats då. Jag tyckte nog också att Axess innehåller lite kalorier och hundarna brukar hålla sig fina. Men denna tik har enormt lätt att lägga på hullet, verkar räcka med att hon tänker på mat så börjar magen att växa, suck...

Royal Canin eller Carrier, finns det någon skillnad? Vilket kan vara mest "effektivt"? Pris?

Royal Canin är mycket dyrare. Jag minns inte vad det innehåller, men jag skulle välja det om det inte var för priset. Carrier light kostar inte mycket på Lantmännen. Det är ris & kycklingfoder, innehåller inget vete. Mina har ätit carrier light och min bekants hund har bantat ned 10 kg med det.

Tack för tipset! :bow: :bow:

Ska kolla på Carrier och jämföra innehållet med Axess. Kanske kan tiken äta detta foder tills hon nått önskad vikt och seda återgå till Axess.

Prova Nutra Nuggets lila säck för gammla/överviktiga hundar!!
Funkat perfekt på mammsens gamla kastrerade schäfer

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
Hundhälsa Frågar för en bekant. Hens hund har nyligen fått en sjukdom som gör att den inte får ansträngas för hårt och inte ska t.ex. gå...
Svar
7
· Visningar
523
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Är jag knäpp som tycker det är skitkul rent ut sagt räkna foderstater? Min dotter tycker det nämligen att det är "så skevt vara taggad...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: cewe
·
Katthälsa Lukas behöver banta. Han äter nu främst mjau/bozita tetra samt lite Eukanuba top condition +1 torrfoder. Han har blivit en tjockis...
2
Svar
20
· Visningar
4 897
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar