Banta kanin?

Thrill

Trådstartare
Tänkte höra om ni vet något som kan hjälpa mig..

Har två kaniner :love: , båda med dubbelhaka och lite halvknubbiga. Jag tror dock inte att det är fett dom har nu, då dom känns tunna under pälsen. Hur kan man få bort dubbelhakan utan att operera?

Dessutom har den ena dålig kondition. Hon måste hela tiden stanna när vi är ute och skuttar och hoppar. Flåsar. Hur får man bättre kondition på dom små liven?

Kaninerna bor ute i en stoooor bur med vägg imellan (dom bråkar.) Är ute nästan varje dag, i uteburar. Gosar och pysslar varje dag, ut i sele nästan varje dag. Dessutom får dom springa lösa i mitt rum då och då. Dom får 1 dl pellets varje dag, en halv morgon och kväll. Vatten 3 ggr om dagen. Självklart fri tillgång till hö. Grenar varannan dag ungefär. Någon som har tips på hur man kan "stimulera" dom så att dom har något att göra?

TACK! :bow:

Sv: Banta kanin?

den där hakpåsen kan vara svår att få bort tror jag, och om den inte stör kaninerna så gör det väl inte så mycket?
dvärgvädurar har lätt för att få dem. men jag vet ju inte vad du har för ras.

jaa, bättre kondis får dom väl precis som människor om man motionerar mer ;)

lägg in några leksaker kanske?
jag har lite leksaker till mina kaniner (alla har inte samma).. men några exempel på vad dom har; tom toarulle (MYCKET populärt!), handduk och gosedjur (litet, och se till så de inte har sånna där plastögon).

den där hakpåsen kan vara svår att få bort tror jag, och om den inte stör kaninerna så gör det väl inte så mycket?
dvärgvädurar har lätt för att få dem. men jag vet ju inte vad du har för ras.

jaa, bättre kondis får dom väl precis som människor om man motionerar mer ;)

lägg in några leksaker kanske?
jag har lite leksaker till mina kaniner (alla har inte samma).. men några exempel på vad dom har; tom toarulle (MYCKET populärt!), handduk och gosedjur (litet, och se till så de inte har sånna där plastögon).

Jo, jag har dvärgvädurar. :)

Men det verkar inte som det gör någon skillnad? Aja, får väl fortsätta kämpa :bump:

Tom toarulle låter bra, ska prova.

Förresten, har du utekaniner? Hur gör du när det smäller som mest isf?

(alltså raketer :rofl: )
:D

jag tycker inte du ska banta dem iaf, speciellt inte nu. eftersom det inte är så varmt ute. jag har mååånga dvv och ingen lider av sin haka. dock har inte alla sån.

och jaa, bara fortsätta kämpa med motionen ;) inte för hårt bara. haha.

alla mina bor i stallet så jag tror inte att det hörs så mycket in dit. lite är klart, men .. ja. :p

Okej! Är lite orolig för mina små djur om dom typ dör av rädsla? :crazy: Aja, dom har överlevt alla år. :smirk:

jaa, det är klart dom kan .. kaniner är ju rätt ljudkänsliga också.. men har dom klarat det andra år gör dom det säkert iår med... får vi hoppas :p

Jo, det hoppas jag verkligen. Mina pluttar har ju precis blivit supertama :love: :rofl:

Liknande trådar

Däggdjur Hej! För ett tag sedan så hittade jag och en kompis en kaninunge. Har haft honom hos mig i några dagar nu, men problemet är att han är...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 322
Senast: Ryttaren
·
Däggdjur köpte i oktober en liten kaninpojke, 9 veckor gammal. och han är helt klart den mest hopplösa lilla kanin jag har haft (tredje kaninen...
Svar
0
· Visningar
1 456
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Jag har en fransk vädurshona på 1,5 år, världens goaste! :love: Förra året blev hon överviktig undertiden hon gick på fri tillgång...
Svar
6
· Visningar
4 348
Senast: Scandi
·
R
Däggdjur Vi har en kanin på lite över två år och som vi haft sedan han "lämnade boet" Han är blandning mellan lejon och dvärgkanin är kastrerad...
2
Svar
27
· Visningar
4 789
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar