Bånglig med huvudet

Madick

Trådstartare
Nån som har tips på hur man får en häst att sluta vara så "bånglig" med huvudet? Det är mest när han är ivrig, men även om man ska göra något på tränset som fästa käkremmen, ta av tränset, ta på/av grimman osv.

Sv: Bånglig med huvudet

Läs Monty Roberts bok "från mina händer till dina" han ger bra med råd om bla hästar som bits (nu gjorde inte din häst det, jag vet). Men jag tänkte att det kanske kan fungera ändå....? Det är ju ett beteende som du inte tycker är roligt, det går ialla fall ut på att distrahera hästen och få den att tänka på annat.... Jag vill inte säga hur du ska göra för jag kommer kanske inte kommer ihåg exakt hur man ska genomföra övningen.

Boken kan du säkert låna på ditt bibliotek, fast jag skulle vilja råda dig att köpa den,,,, det ska jag göra så fort jag har mer än 2 kr över varje månad ;-)

Lycka till!!

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: Cs218
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
792
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 385
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar