Sv: Bandage

Hursom, jag vill så ett slag för tar plaster. Sprayplåster med tjära. Bildar en hinna över såret - som andas, flugorna kommer inte åt det.

Tar plaster! :bow:
Håller med, den är toppen! :love:
Underlättar läkningen, har använt den både på små som (medel)stora sår. Hinnan är dessutom (enligt burken) vattentät.
Köpte min på GG men finns nog bara på välsorterade butiker...

man använder det istället för bomull och bandage :) googla på det så får du se! det sitter även om det regnar ute.

Märkte själv nu med att mitt svar kunde misstolkas lite. Jag menade inte att man nödvändigtvis skulle tvätta o liksom "gnugga" rent såret, men jag skulle vilja kunna hålla lite koll på det.
Dessutom är det nog bra om det får andas lite "frisk" luft med :)
Men jag är långt ifrån en sårexpert, men jag tänkte bara att det var så vi gjorde, och att det kanske skulle vara lite svar på frågan.

Constance: Jag har inte koll på så mycket här inne, men vad menas med ditt "****raderat****"? Är det att mitt svar var dumt, att ditt svar blivit just raderat, eller...? Du får ursäkta min "tröghet" :crazy:, men jag ville bara veta :d

nej nej, jag råkade trycka på att svara på ditt inlägg istället för Alexandras som det var meningen :p
Det var så snällt så att du svarade!

Constance: Jag har inte koll på så mycket här inne, men vad menas med ditt "****raderat****"? Är det att mitt svar var dumt, att ditt svar blivit just raderat, eller...? Du får ursäkta min "tröghet" :crazy:, men jag ville bara veta :d

Att Constance själv inom tiden för redigering gått in, och ersatt det hon skrev med ***raderat***. Hon ångrade vad hon skrev, och då man inte kan radera utan 'bara' ändra sina inlägg, får man gå in, och skriva in något annat istället. T ex just *raderat*

Betyder alltså att användaren själv ångrat vad h*n skrev, och ändrat det. Kan bero på att man missuppfattat och märkt det när man redan postat, råkat posta dubbla inlägg eller liknande. Jag gjorde det igår i en tråd jag insåg - när jag svarat - var 2 år gammal. Då gick jag in och ersatte det jag skrivit med *raderat, missade det var en gammal tråd*

Haha, ja, men då är jag med :P Jag blev bara lite förvirrad över det hela :laugh:

Alexandra_W: Tack för förklaringen! Nu är jag lite klokare vad det gäller buke :d

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 640
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 737
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Har ett sår som varar och blivit infekterat. Har fått antibiotika för det och började äta det häromdagen. Jag ska rengöra såret varje...
2
Svar
22
· Visningar
2 923
Senast: Seabaz
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 679
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar