Banbidrag, utbetalning?

honung

Trådstartare
Har jag fattat något fel nu? Efter snart 18 år som förälder är jag fortfarande utbetalningsdagarförvirrad.
Idag fredag är det den 18:e, och på söndag den 20:e? Barnbidraget betalas ut normalt ut den 20:e?Eller hur?

Så står det så här på http://www.forsakringskassan.se/privatpers/bra_att_veta/handlaggning_utbetalningsdagar :
Om utbetalningsdagen är en lördag eller söndag?
Är utbetalningsdagen en lördag får du pengarna på fredagen.
Är utbetalningsdagen en söndag får du pengarna på måndagen.
Assistansersättning, barnbidrag, flerbarnstillägg, underhållsstöd och bostadsbidrag betalas alltid ut på fredagen om utbetalningsdagen är på lördagen eller söndagen.

Då borde ju dottern fått in sitt barnbidrag idag va? Men det kontot ekar tomt idag - varför? :confused:

Sv: Banbidrag, utbetalning?

Här har barnbidraget kommit in iaf. Hur gammal är din dotter? Det är inte dax för bytet från barnbidrag till studiebidrag?

kl

Fick barnbidrag idag (hade dock pengarna på kontot redan igår, beror kke på vilken bank man har)

Jag har en 14-åring också. :D Sorry, var otydlig där. (csn-studiestödet betalas ut den sista i månaden..)Här har det inte rullat in någon utbetalning än. Men bdet ska alltså vara idag eftersom du fått - då får vi utrusta oss med tålamod alltså.

Normalt sett använder jag barnbidraget, men den här månaden har jag lovat dottern beloppet. Så det brinner i shoppingtarmarna typ och besvikelsen var stor när kontot var tomt nu på morgonen.

Senast ändrad:

kl

Fick barnbidrag idag (hade dock pengarna på kontot redan igår, beror kke på vilken bank man har)

Normalt sett brukar jag alltid få in pengarna en dag innan utbetalningsdag. Men icke idag, därav grubbel på om jag fattat något fel..
Kollade av kontot nu igen, men nä...

Ring försäkringskassan och fråga. Ring nu innan fler upptäcker sina fel!

Ha ha, ja hon ser ut att ha missat tre minuter av de flesta affärers öppettider med avseende på tidpunkten för ditt inlägg :)

Tack för påminnelsen, jag har lovat gossen att han ska få sitt barnbidrag (förvånande nog utbetals det förtfarande - han fyllde 16 förra månaden och då trodde jag att CSN tog över men tydligen inte)

Barnbidraget betalas ut till och med det kvartal man fyller 16 år, dvs från årskiftet så slutar han få det (& får studiehjälp istället)!

Ha ha, ja hon ser ut att ha missat tre minuter av de flesta affärers öppettider med avseende på tidpunkten för ditt inlägg :)

Det var ju skoldag idag - hon skulle direkt ut på stan efter den och hon var orolig för om hon skulle ta bussen in till stan eller inte. :D

Ja, när barnen fyller 16 kostar de inget längre. Inte nog med att de själva lägger rabarber på pengarna, försäkringskassan anser att de inte kostar att ha hemma heller. :crazy:

Fast det är ett bidrag dvs en bonus så vi ska nog bara se det som positivt att det ens finns ju :)
Annars kan man lika gärna tycka att det borde vara inkomstbeprövat???

Ja jag tycker att bidraget ska inkomstbeprövas och HÖJAS rejält (även om det inte kommer mig till del).
För mig som ensamstående tvåbarnsmamma har bidraget definitivt inte varit någon bonus, snarare livsviktigt.

Hade inte heller fått in det i idag. Kollade i morse så kanske har det nu.
Men det stod att det skulle betalas ut idag.

Det är precis så jag tänker med!!!
Jag vet själv hur folk med låg inkomst som har barn kämpar varje månad för att få det att gå runt och då känns det lite overkill att lika mycket pengar ska gå till folk med hög inkomst...det är sorgligt att bidraget blir livsviktigt för vissa medan andra inte ens skulle behöva det alls.
Livet är tyvärr inte rättvist!

Den där kommentaren blir inte mer berättigad för att du sticker in en blinkande smiley - den är fortfarande totalt onödig. Vårt samhälle bygger på att det föds barn.

Ja, en vansinnigt dum kommentar som säger mer om avsändaren än budskapet.

Liknande trådar

Övr. Barn Har idag sett att Försäkringskassan har beslutat om förändringar av utbetalningarna underhållsstödet. Om föräldern som är...
2
Svar
37
· Visningar
3 019
Senast: Cocos
·
Skola & Jobb Läser ju då alltså på gymnasiet och borde ha rätt till studiebidrag kan tyckas. Jag har inte haft en enda dags frånvaro sedan jag...
Svar
14
· Visningar
2 154
Senast: Septicemia
·
Övr. Barn Jag har för mig att man ska begära senast den 20:e för att utbetalningen ska hinna komma i tid (jag får den 26:e), eller minns jag helt...
Svar
12
· Visningar
1 061
Senast: Freddie
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 805
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar