S

Stallflicka

Tjena. Lite frågor om bananer. Hur många kan man ge om dagen? Är det bra/dåligt för något?
:p :banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: bananer?

Har ingen aning om det är bra eller dåligt. Men min pålle älskar dom!! I sommras när vi fick en massa åt han ju flera varje dag, inte mådde han nå dåligt av det!
 
Sv: bananer?

Va?? Bananer till hästar?? :rofl: Aldrig hört talas om!

Däremot har jag provat att ge en tugga när jag ätit på en själv MEN då spottar hästen bara ut det efter några provtuggor...
 
Sv: bananer?

Min kallblodstravare älskar bananer!
Hon får en varenda dag, oftast när jag släpper henne i hagen. :D

Immer
 
Sv: bananer?

Immer skrev:
Min kallblodstravare älskar bananer!
Hon får en varenda dag, oftast när jag släpper henne i hagen. :D

Immer

Okej... kul... Det kan väl inte vara FARLIGT iaf att ge någon enstaka så varför inte? :D
Men MIN gillar det INTE och hon är en riktigt GLUPSK häst och inte alls kräsen...
 
Sv: bananer?

Besten gillar även all annan frukt och hon får t ex apelsin, russin, torkade aprikoser, sviskon och fikon. :D

Immer
 
Sv: bananer?

Min häst älskar bananer, och tycker att det är himla gott! Oftast får han bara någon ibland, men i perioder så kan han äta 2-3 stycken om dagen... :d

Mvh Huntress :)
 
Sv: bananer?

Min häst gillade inte bananer innan, jag provade flera gånger
men hon spottade ut dom.
Sen när hon hade varit på betet i ngr veckor o det bara var gräs
att äta, då plötsligt tyckte hon om banan.
Det var nog bara för det var omväxling mot gräset, nu får hon bananer när jag hittar billiga bruna.
 
Sv: bananer?

Hingsten i stallet älskar dom, han får 1 om dan typ :p
 
Sv: bananer?

Min häst gillar inte bananerna men äter skalet.. Kanske inte så bra med tanke på all besprutning men det är inte så mycket att göra åt med en godisgris till häst som tar vad han kommer över. :D
 
Sv: bananer?

Hrm, hur är det nu det står på en del tablettaskar... överdriven konsumtion kan ha en laxerande effekt. Alla mina hästar gillar bananer. Islandsstoet älskar dem och efter en sväng när min far mig ovetandes gav henne bananer och hon sedan fick av mig också är intaget begränsat till två per dag. Sprutlackering av boxen var ordet! bitta
 
Sv: bananer?

Jag var med och matade en häst med bananer.. de älskade banander! MEN denna häst hade precis fått sitt kraftfoder och satte bananen i halsen, alltså fick foderstrupsförstoppning... ucsh vilken hämsk syyyn!! Numera ger jag INTE bananer och vill inte att någon i min närhet gör det heller..
Finns andra frukter som man kan ge istället.. eller varför inte, inte ge nått alls :) hehe
 
Sv: bananer?

Bara man skalar dem så kan man nog mata hästen med så många bananer som man har råd med. Men tänk på att bananer sprutas med väldigt mycket gift, så skalen ska bort!
 
Sv: bananer?

Bananer kan ge en lugnande effekt på hästar som har magnesiumbrist.. Har jag hört i af.. :smirk:
 
Sv: bananer?

mizz_beauty skrev:
Har för mig att bananer kan ge utslag på dopingtester.

VA?! vart har du hört det? hur många bananer måste det vara för att det ska ge utslag isåfall? Jag gav min shettis en massa bananer när vi tävlade...tur att vi inte blev utvalda för dopingtest om det stämmer!! :D
 
Sv: bananer?

ok.. brukar inte ge bananer. dom är inte :eek: goda tycker pållen :p .
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 516
  • Låst
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
91 429
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
507
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
17 478
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp