Jag läste en artikel på SVT (tror jag att det var) om de märkliga mattraditioner och smakkombinationer vi håller oss med, och blev nyfiken på vad för tokigheter ni håller på med på ert håll? I "Tittar in i ditt kök"-tråden har det framkommit att det finns de gladeligen äter såväl ananas som banan och mandariner på pizzan, och i artikeln jag hittade stod det om bl.a kanelbullar med kaviar samt grillchips med mjölk.
Själv är jag nog tyvärr ganska tråkig när det kommer till detta, men jag älskar ananas på pizza! Och så har jag en mamma som saltar på Delicatobollarna och en kompis som äter lingonsylt till falukorv... I landet där jag bor är "chips and cheese and curry" - alltså pommes frites med ost och currysås - rätt vanligt.
Vad äter/dricker ni som ibland får folk att höja på ögonbrynen?
Själv är jag nog tyvärr ganska tråkig när det kommer till detta, men jag älskar ananas på pizza! Och så har jag en mamma som saltar på Delicatobollarna och en kompis som äter lingonsylt till falukorv... I landet där jag bor är "chips and cheese and curry" - alltså pommes frites med ost och currysås - rätt vanligt.
Vad äter/dricker ni som ibland får folk att höja på ögonbrynen?